Niniejsza praca jest wyrazem poszukiwań aktualnych zmian społecznych w polskiej pedagogice specjalnej. Monografia może stanowić wartościową inspirację do przemyśleń i refleksji oraz podejmowania kolejnych inspiracji badawczych i wielu działań ergonomicznych.
Jestem przekonana, iż publikacja ta będzie stanowić znaczny wkład w rozwój współczesnej pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych problemów codziennego psychospołecznego funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością.
Recenzowana monografia spełnia wszystkie wymogi, została nad wyraz konkretnie przemyślana i przygotowana z użyciem bogatego materiału źródłowego i wielu aktualnych opracowań naukowych. Nie znalazłam w niej uchybień mogących obniżyć jej walory pod względem poznawczym.
Rekomenduję ją jako wartościową i nad wyraz konieczną na rynku pedagogicznym pozycję, wzbogacającą obszary współczesnego określania modelu niepełnosprawności w pedagogice specjalnej. Z recenzji dr hab. Bernadety Szczupał, prof.
ASP Powyższy opis pochodzi od wydawcy.