BIZNES / ZARZĄDZANIE Kluczowym wyzwaniem każdej firmy albo organizacji jest stworzenie strategii i jej implementacja. Dlatego liderzy powinni mieć jasny wzór, co jest korzystną, a co złą strategią. Istotą korzystnej strategii według Richarda Rumelta jest głębokie zrozumienie sytuacji producenta, aby zdiagnozować jedno, dwa kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Następnie trzeba stworzyć ogólną koncepcję, która ma sobie poradzić ze zdiagnozowanymi wyzwaniami, a następnie opracować całościowy projekt, który trzeba będzie zaimplementować. W większości przypadków stworzone są złe strategie. Zła strategia polega na myleniu celów ze strategią, stosowaniu pojęć, które są jedynie biciem piany, i niediagnozowaniu stanowczego wyzwania stojącego przed firmą. Uniwersalność metodologii Richarda Rumelta, zilustrowana dużą liczbą przykładów obu typów strategii, jej transparentność i mądrość wywołują u uczestników naszych szkoleń strategicznych zdumienie. Krzysztof Kamionka discoverstrategy.pl Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia wydajnej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie. Dobra strategia – zła strategia to mocna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zaimplementowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak: wysłanie człowieka na Księżyc, prowadzenie wojny, wypuszczenie na rynek nowego produktu, reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, otwarcie szkoły społecznej, zainicjowanie programu rządowego. Bez względu na skalę przedsięwzięcia podstawą sukcesu jest dobrze opracowana strategia. Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od użycia wpływów w celu produktywnej koncentracji na wzroście – to rewolucyjne, a jednocześnie szczególnie pragmatyczne narzędzia, które można wykorzystać w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka. Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest niejednokrotnie rzeczą absolutnie niespodzianą, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, wywołują one, że co roku omija je niemało szans na rozwój i powiększenie zysków. Rumelt uważa, iż centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Demonstruje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować. *** Bogato zilustrowana przykładami I przekonująca argumentami ( ) ksiażka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie. Michael Useem, professor zarządzania w The Wharton Achool University of Pensylvania, autor Książki The Leadership Moment
Podtytuł: Czym się różnią i jakie to ma znaczenie Tytuł oryginału: Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters ISBN: 9788380873490 Kod paskowy: 9788380873490 Autorzy: Rumelt Richard P. Tłumaczenie: Kowalczyk Marcin, Piotrowska Monika Wydanie: 1 Rok wydania: 2017 Kod wydawcy: 30294 liczba stron: 352 Oprawa: Miękka ze skrzydełkami PKWiU: 58.11.1 Format: 15.6x23.5 Głębokość (mm): 21 Waga: 0.676 Języki: polski Grupa towarowa: Książka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.