Menu
Zamknij

Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie - Richard P. Rumelt (opr. miękka)

Psychologia

Opis

BIZNES / ZARZĄDZANIE
Kluczowym wyzwaniem każdej firmy albo organizacji jest stworzenie strategii i jej implementacja. Dlatego liderzy powinni mieć jasny wzór, co jest korzystną, a co złą strategią.
Istotą korzystnej strategii według Richarda Rumelta jest głębokie zrozumienie sytuacji producenta, aby zdiagnozować jedno, dwa kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Następnie trzeba stworzyć ogólną koncepcję, która ma sobie poradzić ze zdiagnozowanymi wyzwaniami, a następnie opracować całościowy projekt, który trzeba będzie zaimplementować.
W większości przypadków stworzone są złe strategie. Zła strategia polega na myleniu celów ze strategią, stosowaniu pojęć, które są jedynie biciem piany, i niediagnozowaniu stanowczego wyzwania stojącego przed firmą.
Uniwersalność metodologii Richarda Rumelta, zilustrowana dużą liczbą przykładów obu typów strategii, jej transparentność i mądrość wywołują u uczestników naszych szkoleń strategicznych zdumienie.
Krzysztof Kamionka
discoverstrategy.pl
Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia wydajnej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.
Dobra strategia – zła strategia to mocna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zaimplementowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:
wysłanie człowieka na Księżyc, prowadzenie wojny, wypuszczenie na rynek nowego produktu, reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, otwarcie szkoły społecznej, zainicjowanie programu rządowego. Bez względu na skalę przedsięwzięcia podstawą sukcesu jest dobrze opracowana strategia.
Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od użycia wpływów w celu produktywnej koncentracji na wzroście – to rewolucyjne, a jednocześnie szczególnie pragmatyczne narzędzia, które można wykorzystać w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka.
Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest niejednokrotnie rzeczą absolutnie niespodzianą, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, wywołują one, że co roku omija je niemało szans na rozwój i powiększenie zysków.
Rumelt uważa, iż centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Demonstruje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować.
***
Bogato zilustrowana przykładami I przekonująca argumentami ( ) ksiażka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.
Michael Useem,
professor zarządzania w The Wharton Achool University of Pensylvania, autor Książki The Leadership Moment

Podtytuł: Czym się różnią i jakie to ma znaczenie
Tytuł oryginału: Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters
ISBN: 9788380873490
Kod paskowy: 9788380873490
Autorzy: Rumelt Richard P.
Tłumaczenie: Kowalczyk Marcin, Piotrowska Monika
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 30294
liczba stron: 352
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.6x23.5
Głębokość (mm): 21
Waga: 0.676
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Psychologia, TAK! 60 sekretów nauki perswazji. Sztuka przekonywania i wywierania wpływu
od 32 97

1 oferta

TAK! 60 sekretów nauki perswazji. Sztuka przekonywania i wywierania wpływu

  • ISBN 9788380872714 
  • Autor Goldstein Noah,Martin Steve,Cialdini Robert B. 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
Porównaj
Psychologia, Jak radzić sobie z ludźmi których nie da się znieść i jak sprawić aby zachowywali się dobrze mimo swoich wad
od 37 42

1 oferta

Jak radzić sobie z ludźmi których nie da się znieść i jak sprawić aby zachowywali się dobrze mimo swoich wad

  • ISBN 9788380877559 
  • Autor Rick Brinkman, Rick Kirschner 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
Porównaj
Psychologia, Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!
od 51 28

1 oferta

Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!

  • ISBN 9788380877061 
  • Autor Sam Horn 
  • Wydawnictwo POLTEXT 
Porównaj
Psychologia, Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu - Marcus Buckingham (opr. broszurowa)
od 35 53

1 oferta

Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu - Marcus Buckingham (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788380872578 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Marcus Buckingham 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 256 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Psychologia, menedżer 80/20. pracuj mniej, osiągaj więcej (opr. miękka)
od 33 72

2 oferty

menedżer 80/20. pracuj mniej, osiągaj więcej (opr. miękka)

  • ISBN 9788380871397 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Richard Koch 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 248 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Psychologia, Anatomia Pokoju (opr. miękka)
od 19 95

1 oferta

Anatomia Pokoju (opr. miękka)

  • ISBN 9788380872066 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Monika Malcherek 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 322 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Psychologia, Siła koncentracji. Jak w analogowo-cyfrowym świecie wieść bardziej satysfakcjonujące i produktywne życie - Solis Brian - książka (opr. broszurowa)
od 44 16

1 oferta

Siła koncentracji. Jak w analogowo-cyfrowym świecie wieść bardziej satysfakcjonujące i produktywne życie - Solis Brian - książka (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788380879249 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Brian Solis 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 334 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Psychologia, umysł jutra
od 46 04

1 oferta

umysł jutra

  • ISBN 9788382312805 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.