Menu
Zamknij

Polityka karmienia piersią (opr. broszurowa)

Książki prawnicze i akty prawne

Opis

Polityka karmienia piersią. Ideologia, biznes i szemrane interesy

Autor: Gabrielle Palmer
ISBN: 978-83-62829-28-6

Inspirująca jak "NO LOGO" i poruszająca jak "Fast Food Nation", "Polityka karmienia
piersią" ujawnia fundamentalne znaczenie karmienia niemowląt dla zdrowia publicznego
w XXI wieku.

Co 30 sekund na świecie umiera dziecko, które zachorowało, ponieważ nie było karmione
piersią, lecz otrzymywało z butelki mleko w proszku albo inny artykuł, wytwarzający ryzyko
dla zdrowia.

W swojej doskonale udokumentowanej książce Gabrielle Palmer opisuje wykwintne
techniki, które stosują duże korporacje w celu przekonania rodziców, by odwrócili się
od karmienia piersią. Żądza zysku firm produkujących żywność dla niemowląt w sposób
systematyczny podważa pewność siebie matek i ich wiarę w zdolność wykarmienia piersią
swoich dzieci.

"Polityka karmienia piersią" demonstruje radykalnie nowe spojrzenie na sprawę, która
dotyczy nie tylko matek,wszystkich członków naszego społeczeństwa: panów
i kobiet, rodziców i bezdzietnych, starych i młodych.

***

"Wyobraźmy sobie sytuację, w której międzynarodowa firma doprowadza do powstania pewnego
produktu żywnościowego. Produkt ten jest zarazem odżywczym i smacznym pokarmem, a także
cudownym lekiem i środkiem, przeciwdziałającym zapadaniu na mnóstwo chorób. Na dodatek kreuje
prawie zerowe koszty produkcji i może być dostarczany w ilościach dopasowanych do potrzeb
kupujących. Ogłoszenie o takim odkryciu wystrzeliłoby akcje producenta na sam szczyt giełdowych
notowań. Odpowiedzialni za wynalazek naukowcy otrzymaliby wszelkie realne nagrody,
a prestiż i majątek wszelkich osób zaangażowanych w projekt zwiększyłyby się niebotycznie.
Kobiety produkują taką właśnie cudowną substancję – mleko z piersi – od samych początków
istnienia ludzkiego gatunku. Mimo to stanowią biedniejszą i słabszą połowę ludzkości."

(fragment książki)

***

Gabrielle Palmer jest ekspertką żywieniową i działaczką społeczną. W latach 70. Pracowała
jako doradczyni laktacyjna. Współtworzyła brytyjską organizację Baby Milk Action.

We wczesnych latach 80. W Mozambiku jako wolontariuszka organizowała kampanie
społeczne dotyczące karmienia niemowląt, w szczególności zwracające uwagę na
nieetyczny marketing żywności dla niemowląt.

W latach 90. Współprowadziła kurs International Breastfeeding: Practice and Policy
w londyńskim Institute of Child Health. Następnie na dwa lata wyjechała do Chin,
gdzie współpracowała z kilkoma zróżnicowanymi organizacjami, zajmującymi się tematyką
zdrowia publicznego i rozwoju. Pracowała także dla nowojorskiego UNICEF-u jako
urzędniczka do spraw HIV i karmienia niemowląt. W ostatnich latach wykładała
dodatkowo w London School of Hygiene and Tropical Medicine, gdzie sama niegdyś
studiowała dietetykę. W 2009 roku przeszła na emeryturę. Jest mamą i babcią.

***

Tytuł oryginalny: "The Politics of Breastfeeding: When Breasts are Bad for Business"

Tłumaczenie: Anna Rogozińska

Okładka miękka, 160x240 mm, 412 strony.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.