- zagrożonych dysleksją
- ze skrzyżowaną lateralizacją
- z trudnościami w nauce języka
Zadania zawarte w książeczce uczą linearnego, sekwencyjnego analizowania materiału atematycznego, precyzji posługiwania się dominującą ręką, rozwijają przede wszystkim mechanizmy lewopółkulowe, rozwijają koordynację optycznie- ruchową, przygotowują do nauki pisania, postrzegania kierunku zgodnym z kierunkiem czytania.
Dziecko ma za zadanie zamalować kwadrat, narysować kółko albo kreskę w kwadracie.
Ważne jest aby dziecko analizowało wzór kwadrat po kwadracie, od strony lewej do prawej, zaczynając od górnej linii, przechodząc do następnej, zgodnie
z kierunkiem czytania.
Dziecko powinno:
- zamalować kwadrat kreskami pionowymi
- rysować kółko kreśląc linię w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara
- rysować kreski od górnego rogu kwadratu
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć i koordynację optycznie-ruchową.
Ćwiczenia te są {pomocn|przydatn)e w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Zeszyt: oprawa miękka, format A4
Środek: 88 stron czarno-białych