Część pierwsza, Diagnoza psychologicznych możliwości osób ze stanami ze spektrum autyzmu, poświęcona jest zróżnicowanym aspektom cyklu diagnozy. Niepokojące zachowania dziecka i obserwowane poprzez rodziców trudności rozwojowe skłaniają ich do poszukiwania specjalistycznej pomocy.
Cześć druga zatytułowana Wspomaganie osób ze stanami ze spektrum autyzmu prezentuje rozważania bazujące na podejściu podmiotowym, tak bliskiemu Profesor Hannie Olechnowicz, a obserwowalne zachowania stanowią tylko zewnętrzne manifestacje procesów zachodzących głęboko pod powierzchnią. Proces diagnozy prowadzić powinien do opisania i zrozumienia istoty oraz mechanizmów zachodzących
u podłoża obserwowalnych zaburzonych form zachowania, a cykl terapii do rekompensowania deficytów i rozwijania alternatywnych form realizacji.
Część trzecia zatytułowana Środowisko rodzinne wobec osób ze stanami ze spektrum autyzmu oferuje spojrzenie na fenomenologiczne doświadczenie autyzmu z perspektywy uczestników mikrosystemowych relacji czyli z perspektywy rodziców i rodzeństwa. Rodzice dzieci autystycznych odczuwają pokaźniejszy stres w porównaniu z rodzicami dzieci z innymi chorobami i rodzicami dzieci rozwijających się korzystnie, co prowadzi do wypalenia się sił.
Czwarta część monografii zatytułowana Przygotowanie do podjęcia zadań codzienności poświęcona jest przyszłościowej perspektywie życia osób z autyzmem i przygotowaniu ich do dorosłego życia w jak najmniej restrykcyjnym otoczeniu.
Monografia zawiera artykuły dotyczące zespołu Aspergera:
- Czy to zespół Aspergera? diagnoza dziecka przedszkolnego z perspektywy nauczyciela pokazuje narzędzie, które może być {pomocn|przydatn)e do badań przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym pod kątem występowania zaburzeń ze spektrum autyzmu lub wstępnej diagnozy trudności rozwojowych
- Stymulacja rozwoju zdolności i zainteresowań u ucznia z zespołem Aspergera prezentuje szczególne uzdolnienia występujące u dzieci z zespołem Aspergera, ujawniane obok lub niezależnie od różnie nasilonych trudności w zakresie m.in. Interakcji społecznych i procesów percepcji.
Cześć druga zatytułowana Wspomaganie osób ze stanami ze spektrum autyzmu prezentuje rozważania bazujące na podejściu podmiotowym, tak bliskiemu Profesor Hannie Olechnowicz, a obserwowalne zachowania stanowią tylko zewnętrzne manifestacje procesów zachodzących głęboko pod powierzchnią. Proces diagnozy prowadzić powinien do opisania i zrozumienia istoty oraz mechanizmów zachodzących
u podłoża obserwowalnych zaburzonych form zachowania, a cykl terapii do rekompensowania deficytów i rozwijania alternatywnych form realizacji.
Część trzecia zatytułowana Środowisko rodzinne wobec osób ze stanami ze spektrum autyzmu oferuje spojrzenie na fenomenologiczne doświadczenie autyzmu z perspektywy uczestników mikrosystemowych relacji czyli z perspektywy rodziców i rodzeństwa. Rodzice dzieci autystycznych odczuwają pokaźniejszy stres w porównaniu z rodzicami dzieci z innymi chorobami i rodzicami dzieci rozwijających się korzystnie, co prowadzi do wypalenia się sił.
Czwarta część monografii zatytułowana Przygotowanie do podjęcia zadań codzienności poświęcona jest przyszłościowej perspektywie życia osób z autyzmem i przygotowaniu ich do dorosłego życia w jak najmniej restrykcyjnym otoczeniu.
Monografia zawiera artykuły dotyczące zespołu Aspergera:
- Czy to zespół Aspergera? diagnoza dziecka przedszkolnego z perspektywy nauczyciela pokazuje narzędzie, które może być {pomocn|przydatn)e do badań przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym pod kątem występowania zaburzeń ze spektrum autyzmu lub wstępnej diagnozy trudności rozwojowych
- Stymulacja rozwoju zdolności i zainteresowań u ucznia z zespołem Aspergera prezentuje szczególne uzdolnienia występujące u dzieci z zespołem Aspergera, ujawniane obok lub niezależnie od różnie nasilonych trudności w zakresie m.in. Interakcji społecznych i procesów percepcji.
Tytuł Osoba ze stanami ze spektrum autyzmu Autor praca zbiorowa Wydawnictwo JAK EAN 9788364506079 ISBN 9788364506079 Kategoria Logopedia i pedagogika, Pedagogika Liczba stron 224 Format 16,5x23,5 cm Rok wydania 2014 Oprawa broszurowa