Jak rozszyfrować i zmienić najtrudniejsze zachowania
Z książki:
w działaniach uczniów z problemami behawioralnymi albo emocjonalnymi intencja nie za każdym razem jest jasna; mogą one nie pasować do znanych schematów i poprzez to wprawiać nauczyciela w zakłopotanie, powodować poczucie bezradności. Bywa i tak, że przecenia on możliwości ucznia do poradzenia sobie z daną sytuacją. Z naszej długoletniej praktyki wiemy, iż zachowania uczniów, wynikające ze stanów lękowych, wycofania, buntu, czy podłoża seksualnego mogą stanowić wyjątkowo kłopotliwy problem, nawet dla najszczególniej doświadczonych nauczycieli specjalistów.
Kolejna trudność polega na tym, iż nauczyciel jest w głównej mierze zmuszony ekspresowo reagować, choćby jeśli zachowanie ucznia jest dla niego niezrozumiałe. Kiedy dzieci wybiegają pędem ze szkoły, czy podnoszą zgiełk w stołówce dorosły od razu stara się opanować sytuację. Wychodząc jednak z błędnych założeń co łatwo się może przytrafić w sytuacji uczniów posiadających omawiane problemy reaguje nieadekwatnie do sytuacji; prowadzi to do powtarzania się niewłaściwego zachowania.
Z książki:
w działaniach uczniów z problemami behawioralnymi albo emocjonalnymi intencja nie za każdym razem jest jasna; mogą one nie pasować do znanych schematów i poprzez to wprawiać nauczyciela w zakłopotanie, powodować poczucie bezradności. Bywa i tak, że przecenia on możliwości ucznia do poradzenia sobie z daną sytuacją. Z naszej długoletniej praktyki wiemy, iż zachowania uczniów, wynikające ze stanów lękowych, wycofania, buntu, czy podłoża seksualnego mogą stanowić wyjątkowo kłopotliwy problem, nawet dla najszczególniej doświadczonych nauczycieli specjalistów.
Kolejna trudność polega na tym, iż nauczyciel jest w głównej mierze zmuszony ekspresowo reagować, choćby jeśli zachowanie ucznia jest dla niego niezrozumiałe. Kiedy dzieci wybiegają pędem ze szkoły, czy podnoszą zgiełk w stołówce dorosły od razu stara się opanować sytuację. Wychodząc jednak z błędnych założeń co łatwo się może przytrafić w sytuacji uczniów posiadających omawiane problemy reaguje nieadekwatnie do sytuacji; prowadzi to do powtarzania się niewłaściwego zachowania.
Tytuł Kod zachowania Autor Jessica Minahan i Nancy Rapaport Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna Sp. Z o.o. EAN 9788363766160 ISBN 9788363766160 Kategoria Poradniki metodyczne, Wychowanie ilość stron 223 Format 16,5x23,5 cm Rok wydania 2014 Oprawa broszurowa