Rozwój Internetu, a także powiązanych z nim narzędzi komunikacyjnych w całości przewartościował strategie zachowania na rynku, w tym jeszcze na rynku politycznym. Kampanie wyborcze, a także polityczne prowadzone w czasach dzisiejszych wyglądają diametralnie inaczej aniżeli wyglądały jeszcze na początku lat 90.
XX wieku. Pojawienie się Internetu sprawiło, że stratedzy kampanijni zaczęli inaczej akcentować swoje działania, określać priorytety i planować budżety kampanijne. Należy zwrócić uwagę, że zmiany te przebiegają co prawda szybko, lecz raczej ewolucyjnie, a nie bezprecedensowo.
Rynek polityczny w pewnym względzie podąża tu za trendami wyznaczanymi poprzez rynek komercyjny, a innowacje wprowadzane są w większości przypadków w sposób bardziej zachowawczy, aniżeli by się mogło wydawać.
Niniejsza książka prezentuje cykl coraz szerszego wykorzystywania narzędzi internetowych w kampaniach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych oraz Polsce, zwracając uwagę na czynniki społeczne, polityczne i techniczne wpływające na ich użytkowanie.