Ćwiczenia kaligraficzne?Piszę po śladzie, cz. II" przeznaczone są dla uczniów klas IV-VI i starszych posiadających trudności w opanowaniu poprawnej grafiki pisma.Na rynku edukacyjnym jest sporo ćwiczeń ćwiczących rękę piszącą.
Rodzice, nauczyciele zastanawiają się, które z nich wybrać dla swoich dzieci, które się sprawdzą, będą sprawne. Prezentowane ćwiczenia są absolutną rewelacją na rynku edukacyjnym. Podczas pracy nad nimi zostały uwzglednione wszystkie standardy i oczekiwania, które mają wpływ na przygotowanie dziecka do korzystnego pisania.
A oto, co wpływa na ich sprawność:Mogą być używane w szkole, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i w pracy z rodzicami w domu.Zawierają 109 stron liter alfabetu według kolejności ich wprowadzania podczas nauki szkolnej.Każda litera podzielona jest na komponenty ułatwiające kształtne pisanie z zachowaniem korzystnego kierunku.
Wzory opracowanych liter i ich części napisane są przerywaną linią, a w końcowym etapie ćwiczenia linią ciągłą o mniej intensywnym odcieniu.Zadaniem ucznia jest ćwiczenie pisania po śladzie kolejnych komponentów, a następnie całych liter według zasady ciągłości pisania.Ćwiczenia są bezprecedensową publikacją na rynku z zakresu ćwiczeń grafomotorycznych dlatego, że:- po raz pierwszy uczeń uzyskuje nie szlaczki i nie pojedyncze litery, na których ćwiczy kaligrafię i rękę piszącą - lecz kompletny zestaw 109 kart do kopiowania z literami alfabetu,- ćwiczy pisząc po śladzie stopniowo - najpierw kolejne komponenty danej litery, w coraz obszerniejszym zakresie - aż do ćwiczenia pisania całych liter.Co ważne:Ćwiczenia dla kl.
0-III zawierają alfabet w wąskich liniaturach,natomiast ćwiczenia dla kl. IV-VI i gimnazjum alfabet w szerokich liniaturach, czyli zgodnie z wymogami szkolnymi.