Menu
Zamknij

Wyzwania zarządzania jakością w szkołach wyższych (opr. twarda)

Pedagogika

Opis

Książka traktuje o możliwościach poprawy i doskonalenia jakości znajdujących się w sferze zarządzania szkołą wyższą. Misją każdej uczelni jest poszukiwanie prawdy w zmieniającej się i, jak skonstatował przed laty niemiecki filozof Jürgen Habermas, coraz bardziej nieprzejrzystej rzeczywistości.

Zaproponowane rozwiązania modelowe tak ambitnego planu są różne i zależą od charakteru danej placówki oraz przyjętej przez nią strategii. Nie ma bowiem uniwersalnego lub najlepszego modelu zarządzania pozwalającego osiągnąć określoną jakość kształcenia.

Należy opracować i przyjąć właściwe ujęcia, metody i odpowiednie mechanizmy jej zapewnienia w danej instytucji akademickiej. Tematykę tę podejmowało i podejmuje wiele renomowanych uczelni, planując, koordynując i nadzorując stan jakości świadczonych usług.

Wypracowały one zalgorytmizowane, udokumentowane działania służące zapewnieniu oraz doskonaleniu poziomu kształcenia.Niniejsza monografia wychodzi naprzeciw nowym nurtom i tendencjom życia akademickiego: naukowo-badawczego, dydaktycznego i kulturowego, uwzględniając kontekst otoczenia, w tym kontekst prawny, techniczno-technologiczny i społeczno-gospodarczy.

Stanowi interesujące kompendium wiedzy o zagadnieniach, z jakimi mierzy się dziś lub zmierzy się w niedalekiej przyszłości szkolnictwo wyższe i poszczególne uczelnie. Jest również ciekawym materiałem informacyjno-instruktażowym dla środowiska akademickiego.

Słowa uznania należą się autorom za podjęcie trudu zdiagnozowania obecnego stanu szkolnictwa wyższego na przykładzie wybranej uczelni, wydziału i instytutu, a także zaproponowanie rozwiązań doskonalących jakość kształcenia, zarówno tych stopniowych, jak i rewolucjonizujących.

Praca uwzględnia założenia tak zwanej reformy bolońskiej, a ponadto eksponuje – jako jeden z warunków powodzenia misji – potrzebę zmiany kultury organizacyjnej uczelni oraz wartości wyznawanych przez ich pracowników.Z recenzji prof.

dr hab. Krystyny Lisieckiej...

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Pedagogika, WYWIAD MOTYWUJĄCY Z MŁODZIEŻĄ I MŁODYMI DOROSŁYMI (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)
od 42 45

2 oferty

WYWIAD MOTYWUJĄCY Z MŁODZIEŻĄ I MŁODYMI DOROSŁYMI (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)

  • ISBN 9788323332909 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Naar-King Sylvie, Suarez Mariann 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellonskiego 
  • Ilość stron 262 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Pedagogika, TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)
od 50 14

2 oferty

TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)

  • ISBN 9788323323655 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Beck Aaron T., Wright Fred D., Newman Cory F. 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 362 
  • Rok wydania 2007 
Porównaj
Pedagogika, Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Koncepcje, procedury, narzędzia (opr. miękka)
od 50 97

2 oferty

Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Koncepcje, procedury, narzędzia (opr. miękka)

  • ISBN 9788323335535 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska 
  • Wydawnictwo UJ - Uniwersytet Jagielloński 
  • Ilość stron 364 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Pedagogika, Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm (opr. miękka)
od 34 07

1 oferta

Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm (opr. miękka)

  • ISBN 9788323342229 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 256 
  • Rok wydania 2002 
Porównaj
Pedagogika, Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu Poradnik dla rodziców - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 42 19

2 oferty

Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu Poradnik dla rodziców - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788323339809 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dawson Geraldine|James C McPartland|Sally Ozonoff 
  • Wydawnictwo UJ - Uniwersytet Jagielloński 
  • Ilość stron 320 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Poznawcze potrzeby nauczycieli (opr. miękka)
od 31 20

1 oferta

Poznawcze potrzeby nauczycieli (opr. miękka)

  • ISBN 9788323329206 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Gołek Bartłomiej 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 186 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.