Menu
Zamknij

Wyzwania zarządzania jakością w szkołach wyższych (opr. twarda)

Pedagogika

Opis

Książka traktuje o możliwościach poprawy i doskonalenia jakości znajdujących się w sferze zarządzania szkołą wyższą. Misją każdej uczelni jest poszukiwanie prawdy w zmieniającej się i, jak skonstatował przed laty niemiecki filozof Jürgen Habermas, coraz bardziej nieprzejrzystej rzeczywistości. Zaproponowane rozwiązania modelowe tak ambitnego planu są rozmaite i zależą od charakteru danej placówki, a także przyjętej poprzez nią strategii. Nie ma bowiem uniwersalnego albo najkorzystniejszego modelu zarządzania zezwalającego osiągnąć określoną jakość kształcenia. Należy opracować i przyjąć właściwe ujęcia, metody i trafne mechanizmy jej zapewnienia w danej instytucji akademickiej. Tematykę tę podejmowało i podejmuje niemało uwielbianych uczelni, planując, koordynując i obserwując stan jakości świadczonych usług. Wypracowały one zalgorytmizowane, udokumentowane działania służące zapewnieniu i doskonaleniu poziomu kształcenia.

Niniejsza monografia wychodzi naprzeciw nowym nurtom i tendencjom życia akademickiego: naukowo-badawczego, dydaktycznego i kulturowego, uwzględniając kontekst otoczenia, w tym kontekst prawny, techniczno-techniczny i społeczno-gospodarczy. Stanowi atrakcyjne kompendium wiedzy o zagadnieniach, z jakimi mierzy się dziś lub zmierzy się w niedalekiej przyszłości szkolnictwo wyższe i poszczególne uczelnie. Jest także interesującym materiałem informacyjno-instruktażowym dla środowiska akademickiego. Słowa uznania należą się autorom za podjęcie trudu zdiagnozowania obecnego stanu szkolnictwa wyższego na przykładzie wybranej uczelni, wydziału i instytutu oraz zaproponowanie rozwiązań doskonalących jakość kształcenia, równocześnie tych stopniowych, jak i rewolucjonizujących. Praca uwzględnia założenia tak zwanej reformy bolońskiej, a na dodatek podkreśla – jako jeden z warunków powodzenia misji – potrzebę zmiany kultury organizacyjnej uczelni oraz wartości wyznawanych poprzez ich pracowników.
Z recenzji prof. Dr hab. Krystyny Lisieckiej

ISBN: 9788323332107
Kod paskowy: 9788323332107
Redakcja: Wawak Tadeusz
Wydanie: 1
Rok wydania: 2011
Kod wydawcy: 23367
Miejscowość: Kraków
liczba stron: 400
Oprawa: Twarda
PKWiU: 58.11.1
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 24
Waga: 0.78
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Pedagogika, Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu Poradnik dla rodziców - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 42 42

3 oferty

Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu Poradnik dla rodziców - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788323339809 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dawson Geraldine|James C McPartland|Sally Ozonoff 
  • Wydawnictwo UJ - Uniwersytet Jagielloński 
  • Ilość stron 320 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Nierówności edukacyjne wśród młodzieży Małopolski i Podkarpacia (opr. miękka)
od 32 81

3 oferty

Nierówności edukacyjne wśród młodzieży Małopolski i Podkarpacia (opr. miękka)

  • ISBN 9788323330431 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Piotr Długosz , Marian Niezgoda 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 186 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
Pedagogika, Zasoby zdrowotne młodzieży gimnazjalnej w kontekście ekosystemu szkoły (opr. miękka)
od 35 18

2 oferty

Zasoby zdrowotne młodzieży gimnazjalnej w kontekście ekosystemu szkoły (opr. miękka)

  • ISBN 9788323337225 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Gaweł Anna 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 300 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj
Pedagogika, Paradygmaty akademickiego kształcenia pedagogów (opr. miękka)
od 33 60

3 oferty

Paradygmaty akademickiego kształcenia pedagogów (opr. miękka)

  • ISBN 9788323330097 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 298 
  • Rok wydania 2011 
Porównaj
Pedagogika, WYWIAD MOTYWUJĄCY Z MŁODZIEŻĄ I MŁODYMI DOROSŁYMI (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)
od 44 67

2 oferty

WYWIAD MOTYWUJĄCY Z MŁODZIEŻĄ I MŁODYMI DOROSŁYMI (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)

  • ISBN 9788323332909 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Naar-King Sylvie, Suarez Mariann 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellonskiego 
  • Ilość stron 262 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Pedagogika, TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)
od 52 74

2 oferty

TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ (oprawa miękka) (Książka) (opr. miękka)

  • ISBN 9788323323655 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Beck Aaron T., Wright Fred D., Newman Cory F. 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 362 
  • Rok wydania 2007 
Porównaj
Pedagogika, Poznawcze potrzeby nauczycieli (opr. miękka)
od 31 20

2 oferty

Poznawcze potrzeby nauczycieli (opr. miękka)

  • ISBN 9788323329206 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Gołek Bartłomiej 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 186 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
Pedagogika, Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm (opr. miękka)
od 35 84

1 oferta

Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm (opr. miękka)

  • ISBN 9788323342229 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 256 
  • Rok wydania 2002 
Porównaj
Pedagogika, JAK STARZEJE SIĘ UMYSŁ? O FUNKCJONOWANIU POZNAWCZYM OSóB STARSZYCH I JEGO ZRóŻNICOWANIU INDYWIDUALNYM (opr. broszurowa)
od 41 23

1 oferta

JAK STARZEJE SIĘ UMYSŁ? O FUNKCJONOWANIU POZNAWCZYM OSóB STARSZYCH I JEGO ZRóŻNICOWANIU INDYWIDUALNYM (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788323341826 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Byczewska Konieczny Karolina 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 
  • Ilość stron 120 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.