Menu
Zamknij

wprowadzenie do pedagogiki porównawczej. teoria i praktyka europejska (opr. miękka)

Pedagogika

Opis

Pozycja ukazuje teoretyczne i metodologiczne problemy pedagogiki porównawczej, przedstawia jej teorie, koncepcje i rys historyczny, a także znaczenie i funkcje. Opisuje także europejską politykę kształcenia, zasady polityki edukacyjnej i rozwojowe tredny kształcenia w krajach UE.

Ludzie już od epoki antycznej interesowali się tym, jak kształcą się ludzie innych narodów, jak owo kształcenie organizują i jakim celom ono służy. Owo zainteresowanie wypływa z rozpoznania, że rozwój cywilizacji ludzkiej jest kierowany tym, czego i jak ludzie uczą się w swych instytucjach kształcących.

Jest oczywiste, iż systemy edukacyjne w różnych krajach także współtworzą osobowości ludzi, a także los całych narodów - stąd tak duże zainteresowanie edukacją. Z drugiej strony owo zainteresowanie motywowane jest zrozumieniem, że kształcenie w ramach jednego kraju czy regionu rozwija się i wzbogaca tym, co użytecznego potrafią reprezentanci danego kraju czy regionu rozpoznać i przyjąć z edukacji wykonywanej w innym państwie.

Dr hab Jiří Prokop, nauczyciel akademicki, specjalista zajmujący się od wielu lat teorią wychowania, socjologią wychowania i pedagogiką porównawczą. Od roku 1989 jest wykładowcą na Wydziale Pedagogicznym na Uniwersytecie Karola w Pradze.

Pracuje też na stanowisku profesora doskonałego w Instytucie Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Współpracuje z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Pedagogicznego im.

J. A. Komeńskiego w Bratysławie. Jest autorem ponad 160 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym, które zostały opublikowane w formie monografii, skryptów akademickich, a także artykułów w czasopismach, w kraju i zagranicą.

Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Pedagogika, Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (opr. miękka)
od 51 75

1 oferta

Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (opr. miękka)

  • ISBN 9788301162580 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Olechnowicz Hanna 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 418 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Pedagogika, Jak wykształcić inteligencję emocjonalną Kształcenie zintegrowane 50 pomysłów ćwiczeń (opr. miękka)
od 38

1 oferta

Jak wykształcić inteligencję emocjonalną Kształcenie zintegrowane 50 pomysłów ćwiczeń (opr. miękka)

  • ISBN 9788361309642 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dianne Schilling 
  • Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna 
  • Ilość stron 140 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Pedagogika, Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym (opr. miękka)
od 14 36

1 oferta

Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym (opr. miękka)

  • ISBN 9788371731839 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 
  • Ilość stron 128 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
Pedagogika, Powrót do swego wewnętrznego domu (opr. broszurowa)
od 28 01

2 oferty

Powrót do swego wewnętrznego domu (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788387025793 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor John Bradshaw 
  • Wydawnictwo Medium 
  • Ilość stron 424 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Pedagogika, Edukacja autorska (opr. twarda)
od 35 45

1 oferta

Edukacja autorska (opr. twarda)

  • ISBN 9788373087385 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Śliwerski Bogusław 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 264 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
Pedagogika, Utalentowany uczeń i jego wrogowie (opr. miękka)
od 10 71

1 oferta

Utalentowany uczeń i jego wrogowie (opr. miękka)

  • ISBN 9788375860115 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Salcher Andreas 
  • Wydawnictwo Fosze 
  • Ilość stron 256 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.