[ ] do dłoni czytelników trafia książka stanowiąca efekt zbiorowej pracy kilkunastu autorów, w większości pracowników naukowo-dydaktycznych przeróżnych uczelni, ale i praktyków, którzy podjęli namysł nad złożonością zjawiska twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej. Z punktu widzenia dydaktycznej idei wzajemnego przenikania się myśli naukowej i rozwiązań i wdrożeń użytecznych, wychodząc naprzeciw konieczności współpracy i współdziałania wszystkich podmiotów uczestniczących w organizacji i przebiegu cyklu kształcenia (jednocześnie w warstwie refleksji naukowej, jak i realizacyjnej), podjęcie tej problematyki należy uznać za wyjątkowo cenne i ze wszech miar uzasadnione. [ ] Recenzowana publikacja stanowi wartościowe teoretycznie i uwzględniające realia praktyki edukacyjnej studium monograficzne, które bez zbędnej pretensjonalności, ale w duchu troski o dostrzeganie możliwości i ograniczeń oraz dostarczanie inspiracji na drodze twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej ukazuje czytelnikowi bogate spektrum działań służących realizacji tytułowej idei. W tym znaczeniu książka ta łączy atuty interesującej poznawczo publikacji naukowej, jak także nośnika o charakterze aplikacyjnym. [ ] Publikację tę rekomenduję pedagogom – równocześnie teoretykom, jak i praktykom, nauczycielom akademickim oraz studentom pedagogiki, kandydatom do zawodu nauczyciela i nauczycielom rozmaitych etapów edukacyjnych. Z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej, prof. Nadzw. UwB Dlaczego taki temat książki? Pedagogika jest nauką stwarzającą system teoretycznej wiedzy o wychowaniu, kształceniu i samokształtowaniu człowieka i określającą użyteczną zastosowaneczność, aplikacyjność tej wiedzy w praktyce, zatem jest nauką teoretyczno-użyteczną. Dlatego istnieje potrzeba twórczego wiązania teorii praktyki pedagogicznej, które może przynieść obustronne korzyści. Dysponowanie poprzez praktyków solidnym, aktualnym zapleczem teoretycznym, głębokim namysłem nad działaniem i jego konsekwencjami, posiadanie szerokiego zakresu wiedzy ogólnej jest podstawowym komponentyem poznawczego i praktycznego oglądu rzeczywistości społeczno-pedagogicznej. Natomiast dynamiczne zaangażowanie intelektualne teoretyków w praktykę pedagogiczną buduje możliwość formułowania nowych pytań badawczych, odkrywania nowych kategorii językowych, redefinicji zjawisk pedagogicznych, weryfikowania w praktyce treści istniejących koncepcji (konstruktów) teoretycznych, co ma miejsce w głównej mierze w dydaktyce ogólnej. Niniejsza praca stanowi próbę uwolnienia się od tego stereotypu i otwarcia się na twórcze, wspólnotowe perspektywy poznawcze i funkcjonalne. Przyjmujemy, za Stanisławem Palką, że relacje między sferą teorii i praktyki pedagogicznej Struktura książki Wspólnym celem redaktorek pracy i autorów tekstów było: 1) ukazanie możliwości twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej; 2) określenie wyzwań, barier, ograniczeń, które trzeba pokonać, by to wiązanie przynosiło pożądane rezultaty; 3) dostarczenie inspiracji/przykładów korzystnych praktyk. Tak sformułowane cele pracy wyznaczyły jej strukturę, na którą składają się trzy części.
Podtytuł: możliwości, wyzwania, inspiracje ISBN: 9788378503354 Kod paskowy: 9788378503354 Autorzy: Bocheńska-Włostowska Katarzyna, Kowalczuk-Walędziak Marta, Korzeniecka-Bondar Alicja Wydanie: 1 Rok wydania: 2014 Kod wydawcy: 21984 Miejscowość: Kraków ilość stron: 280 Oprawa: Miękka PKWiU: 58.11.1 Format: 16.0x23.5cm Głębokość (mm): 15 Waga: 0.43 Języki: polski Grupa towarowa: Książka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.