Menu
Zamknij

Ku kulturowej koncepcji pedagogiki (opr. twarda) od 40 09

Pedagogika

Opis

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy metodologicznej relacji pedagogiki wobec kultury i możliwości poznania humanistycznego dokonującego się w?niełatwych syntezach? złożonych sytuacji poznawczych, czyli między drogami kultury. Druga z nich stawia kwestię?zysku symbolicznego?, jaki może być udziałem pedagogiki, pod warunkiem podjęcia poprzez nią wysiłku osadzenia problematyki także w kontekstach narracji zmarginalizowanych, zapomnianych czy zakazanych, a? jak się okazuje? budzących jej wrażliwość kulturową i zrozumienie niezbędnego zakresu osadzenia w kulturze dla każdego rodzaju myślenia i działania edukacyjnego.Prezentowana praca jest więc propozycją (kierunku) strategii naświetlania wybranych tropów dla pedagogiki, zarazem uruchamiającą już częściowo dyskursy, osiągalne w pedagogice, i podejmuje próby kilku zapowiedzi aplikacyjnych, które wymagają rzecz jasna dalszych rozwinięć. Uzupełnienia te, skategoryzowane w osobnym tomie, opisuję w zakończeniu pracy.Przedstawiona Czytelnikowi szeroka i wielowątkowa książka nie będzie łatwa w odbiorze, choć mam nadzieję, iż trud zmierzenia się z nią opłaci się, a przynajmniej unaoczni powagę zadania, jakie współcześnie staje przed pedagogiką jako całością, choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, czy na to przygotowani.Recenzje:?Dawno już nie czytałem tak doskonałej rozprawy naukowej, której skutkiem będzie z pewnością przełom w metodologii odczytywania tekstów z zakresu humanistyki [?]. Autorka twórczo przeszukuje archiwum kultury dla pedagogów, wyłuskując z literatury błyskotliwej, literaturoznawstwa i współczesnych studiów filozoficznych i pedagogicznych niedostrzegane w swojej imperatywnej wartości fragmenty, nakłaniając nas zarazem do zanurzenia się w nich i?wyłowienia pereł? bardzo adekwatnie cytowanych myśli. Tworzy w ten sposób własne pasaże myśli, nie pozwalając na to, by te? Jej zdaniem? najważniejsze dla kultury nie pozostały na?śmietniku historii idei?. [?] wprowadza alternatywne style narracji, otwierając zarazem nowe przestrzenie do badań kulturowych w pedagogice [?]. Recenzowana książka staje się humanistycznym projektem nowej metodologii badań hermeneutycznych, które otwierają się na wielogłos, przygodność, poetykę fragmentu czy kolaż tropów niedokończonych myśli [?]?. Prof. Zw. Dr hab. Bogusław Śliwerski?Książka [?] ma szanse zaistnienia równocześnie w pedagogice, jak i w kulturoznawstwie czy teorii sztuki. Autorka bowiem nie pisze o humanistyce i nie postuluje humanistyki, ale ją po prostu uprawia. Najmocniej zdumiewająca i budząca szacunek jest u Autorki umiejętność adaptacji własnej wyobraźni [?]. To zupełnie niezrównany na gruncie humanistyki (i gdziekolwiek indziej) poliglotyzm wyobraźni. Autorka nie tylko biegnie z wilkami, ale i z nimi rozmawia. Dotykanej materii, niekiedy nad wyraz subtelnej i niezwykle wrażliwej, Autorka ani poprzez chwilę nie próbuje obrazić czy upokorzyć przygotowaną na twardo metodologią [?]. To świat natury ludzkiego myślenia, gdzie nie ma granic wskazanych poprzez katedry, wydziały i stopnie naukowe [?]. To znaczne wietrzenie pedagogiki. Widać na to już czas. Czas na pedagogów intelektualistów, a nie tylko teoretyków, czas na pedagogiczne idee, a nie tylko rekonstrukcje. Gratuluję! [?] niedużo tego, uważam, że będzie to bezspornie najważniejsza praca opublikowana w szlachetnym?Impulsie??. Prof. Zw. Dr hab. Aleksander Nalaskowski

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Pedagogika, 160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III. Przyroda (opr. miękka)
od 11 71

4 oferty

160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III. Przyroda (opr. miękka)

  • ISBN 9788378500926 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jadwiga Stasica 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 194 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Pedagogika, 160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III Eduk. plast. (opr. miękka)
od 20

2 oferty

160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III Eduk. plast. (opr. miękka)

  • ISBN 9788378500933 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Boguszewska, Agnieszka Weiner 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 156 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Pedagogika, Wspomaganie płynności mowy dziecka - profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego. (opr. miękka)
od 14 04

3 oferty

Wspomaganie płynności mowy dziecka - profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego. (opr. miękka)

  • ISBN 9788375874211 
  • Oprawa miękka 
  • Autor DOROTA KAMIŃSKA 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 84 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
Pedagogika, Harcerstwo w Junactwie - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)
od 12 29

2 oferty

Harcerstwo w Junactwie - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)

  • ISBN 9788378509295 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Chętnik Adam 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 28 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Sprawności skautowe - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)
od 13 65

2 oferty

Sprawności skautowe - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)

  • ISBN 9788378507468 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Sedlaczek Stanisław 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 72 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Kwestionariusz badania mowy - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 20 52

2 oferty

Kwestionariusz badania mowy - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788378509233 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Billewicz Grażyna, Zioło Brygida 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 124 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Edukacja małego dziecka t.4 Konteksty rozwojowe i wychowawcze (opr. miękka)
od 22 62

2 oferty

Edukacja małego dziecka t.4 Konteksty rozwojowe i wychowawcze (opr. miękka)

  • ISBN 9788378505150 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Jadwiga Olek 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 367 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Pedagogika, Edukacja małego dziecka Tom 5. Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole (opr. miękka)
od 23 83

3 oferty

Edukacja małego dziecka Tom 5. Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole (opr. miękka)

  • ISBN 9788378504955 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Małgorzata 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 386 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Pedagogika, Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego (opr. miękka)
od 19 32

2 oferty

Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego (opr. miękka)

  • ISBN 9788375878974 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Hłobił Agnieszka 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 168 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj