Menu
Zamknij

Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych (opr. miękka)

Pedagogika

Opis

Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona dużo niewątpliwych,nieraz niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o rozmaitym doświadczeniu. W konsekwencji analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do zróżnicowanych rozmiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (pomiędzy innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych.
zastosowana technologia zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie pozostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania.
Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową ? jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi ? różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania i dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych, a także nadbudowane poprzez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. Budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Pedagogika, 160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III Eduk. plast. (opr. miękka)
od 20

2 oferty

160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III Eduk. plast. (opr. miękka)

  • ISBN 9788378500933 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Boguszewska, Agnieszka Weiner 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 156 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Pedagogika, 160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III. Przyroda (opr. miękka)
od 11 71

4 oferty

160 pomysłów na naucz. zinteg. I-III. Przyroda (opr. miękka)

  • ISBN 9788378500926 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jadwiga Stasica 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 194 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Pedagogika, Wspomaganie płynności mowy dziecka - profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego. (opr. miękka)
od 14 04

3 oferty

Wspomaganie płynności mowy dziecka - profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego. (opr. miękka)

  • ISBN 9788375874211 
  • Oprawa miękka 
  • Autor DOROTA KAMIŃSKA 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 84 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
Pedagogika, Harcerstwo w Junactwie - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)
od 12 29

2 oferty

Harcerstwo w Junactwie - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)

  • ISBN 9788378509295 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Chętnik Adam 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 28 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Inteligencja emocjonalna nauczycieli gimnazjów - Katarzyna Szorc (opr. miękka)
od 19 34

3 oferty

Inteligencja emocjonalna nauczycieli gimnazjów - Katarzyna Szorc (opr. miękka)

  • ISBN 9788378500568 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Katarzyna Szorc 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 140 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Pedagogika, Sprawności skautowe - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)
od 13 61

2 oferty

Sprawności skautowe - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. twarda)

  • ISBN 9788378507468 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Sedlaczek Stanisław 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 72 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Dla dobra dziecka. O warsztacie pracy nauczyciela-wychowawcy (opr. miękka)
od 27 22

1 oferta

Dla dobra dziecka. O warsztacie pracy nauczyciela-wychowawcy (opr. miękka)

  • ISBN 9788373088641 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Maryla Sowisło 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 186 
  • Rok wydania 2007 
Porównaj
Pedagogika, Kwestionariusz badania mowy - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 20 02

2 oferty

Kwestionariusz badania mowy - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788378509233 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Billewicz Grażyna, Zioło Brygida 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 124 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Edukacja małego dziecka t.4 Konteksty rozwojowe i wychowawcze (opr. miękka)
od 22 62

2 oferty

Edukacja małego dziecka t.4 Konteksty rozwojowe i wychowawcze (opr. miękka)

  • ISBN 9788378505150 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Jadwiga Olek 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 367 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.