Menu
Zamknij

Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych (opr. miękka)

Pedagogika

Opis

Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona dużo niewątpliwych,nieraz niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o rozmaitym doświadczeniu. W konsekwencji analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do zróżnicowanych rozmiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (pomiędzy innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych.
zastosowana technologia zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie pozostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania.
Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową – jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi – różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji albo uspołeczniania, a także dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone poprzez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone za pomocą opisanych procesów np. Budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych.
w rezultacie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji: rehabilitującej, a także uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-ergonomicznych, druga – w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.

Podtytuł: jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej
ISBN: 9788378504221
Kod paskowy: 9788378504221
Autorzy: Gajdzica Zenon
Wydanie: 1
Rok wydania: 2013
Kod wydawcy: 21984
Miejscowość: Kraków
liczba stron: 256
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.0cm
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.4
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Pedagogika, Jąkanie to nie wyrok - Wysyłka od 4,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 11 73

2 oferty

Jąkanie to nie wyrok - Wysyłka od 4,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788378508397 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Szerszeńska Anna 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 42 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Szkoła wyższa w toku zmian - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 30 26

2 oferty

Szkoła wyższa w toku zmian - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788378508830 
  • Oprawa miękka 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 316 
Porównaj
Pedagogika, Edukacja otwarta na języki - Wysyłka od 4,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 20 50

2 oferty

Edukacja otwarta na języki - Wysyłka od 4,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788378508090 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Kotarba-Kańczugowska Marta 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 158 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Pedagogika, Edukacja małego dziecka t.4 Konteksty rozwojowe i wychowawcze (opr. miękka)
od 28

2 oferty

Edukacja małego dziecka t.4 Konteksty rozwojowe i wychowawcze (opr. miękka)

  • ISBN 9788378505150 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur, Jadwiga Olek 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 367 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Pedagogika, Kwestionariusz badania mowy - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)
od 28 89

2 oferty

Kwestionariusz badania mowy - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką (opr. miękka)

  • ISBN 9788378509233 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Billewicz Grażyna, Zioło Brygida 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 124 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Pedagogika, Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego (opr. miękka)
od 27 91

2 oferty

Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego (opr. miękka)

  • ISBN 9788375878974 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Hłobił Agnieszka 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 168 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.