Książka poświęcona jest nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Posiada gotowe pomysły, które nie tylko uatrakcyjnią lekcje, lecz i pomogą w ich prowadzeniu. Konstrukcja pozycji umożliwia luźny wybór tych tworzyw, które w danej chwili są niezbędne w pracy. Warto zaznaczyć, że jest to publikacja dla doświadczonych praktyków, pragnących rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, jak też i początkujących nauczycieli, potrzebujących wsparcia i inspiracji. Wszystkie rozdziały pozycji zawierają dane teoretyczne, dzięki czemu poszerzają wiedzę nauczycieli, oraz przykłady dobrych praktyk wraz z wyjaśnieniami pozwalającymi zjednoczyć je do własnych potrzeb. Analiza treści jest dokonana z punktu widzenia nauczyciela praktyka, który w swej pracy spotyka się z wieloma problemami. Pomaga więc w rozwiązywaniu tych problemów.
Odnoszę się do takich zagadnień, jak: nauczanie wzrokowców, kinestetyków, czuciowców i słuchowców, indywidualizacja pracy (w tym nauczanie dyslektyków), wielokulturowość, edukacja plastyczna, inscenizacje i teatr, postępowa technika, edukacja zdrowotna i integracja języka angielskiego z matematyką oraz projekty międzynarodowe. Analizuję ponadto teoretyczne i praktyczne aspekty okresu bezpodręcznikowego, pracy w parach i grupach, wzbudzania pozytywnych emocji (inspirując się sugestopedią) i motywacji, rozwijania twórczości u dzieci, omawiam rytuały klasowe, uczenie się poza murami szkoły oraz przygotowanie rodziców do współpracy z nauczycielem i korzyści z uczenia się na kursach językowych. [ ]
Z książką tą jestem mocno związana emocjonalnie. Stanowi ona obraz mojej refleksji pedagogicznej i przemyśleń wynikających z łączenia pracy nauczyciela akademickiego, nauczyciela języka angielskiego i metodyka. [ ] W ciągu wielu lat pracy nabierałam doświadczenia, sama prowadząc zajęcia językowe dla dzieci, lecz i obserwując nauczycieli podczas hospitacji w szkołach językowych i na wyjazdach studyjnych i prowadząc szkolenia jako trener nauczycieli. Przez te lata budowałam swoją wiedzę i przenosiłam ją na pole praktyki także jako nauczyciel akademicki. [ ]
Mam nadzieję, że przedstawione pomysły i komentarze zaciekawią nauczycieli, którzy podobnie jak ja posiadają najróżniejsze doświadczenia i wielostronne spojrzenie na świat. Szczerze zachęcam zatem do poszukiwania inspiracji w niniejszej książce i tworzenia własnych pomysłów w oparciu o moje przemyślenia i refleksje.
(Ze Wstępu)
ISBN: 9788371733246 Kod paskowy: 9788371733246 Autorzy: Szplit Agnieszka Kod wydawcy: 20427 Format: 16.0x23.0cm Głębokość (mm): 9 Języki: polski Grupa towarowa: Książka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.