Menu
Zamknij

badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice (opr. twarda)

Pedagogika

Opis

seria Wykłady z Psychologii obejmuje autorskie ujęcie podstawowych dziedzin psychologii, wchodzących w obręb programu pięcioletnich studiów magisterskich na tym kierunku. Poszczególne książki z tej kolekcji, napisane przez badaczy o długoletnim doświadczeniu dydaktycznym i znaczących osiągnięciach naukowych, są adresowane na ogół do studentów psychologii, lecz mogą także być z pożytkiem wykorzystane przez studentów pokrewnych kierunków. W kolekcji Wykłady z Psychologii ukazują się książki, które odnoszą się do przedmiotów ujętych w drobnych wymogich programowych opracowanych poprzez Radę Główną Szkolnictwa Wyższego, a także w Standardach akredytacji kierunku studiów psychologia Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej — zarówno z grupy przedmiotów podstawowych, jak i grupy przedmiotów ujętych w programach zróżnicowanych specjalności (psychologii klinicznej, psychologii edukacji, psychologii organizacji i zarządzania itd.). W następnych tomach - obok pionierskiego podręcznika Wstęp do psychologii - zaprezentowane zostaną także najnowsze obszary badań w zakresie podstaw i zastosowań psychologii, m.in.: psychologia wychowawcza, biologiczne podstawy zachowań, psychologia rehabilitacji. Psychologia i pedagogika są naukami empirycznymi, a to oznacza, że jedyną drogą wprowadzenia do nich nowych twierdzeń i teorii jest konfrontacja z danymi empirycznymi. Powtarzalność badań stanowi pokaźną cechę poznania naukowego. Metoda eksperymentu jest taką metodą, która zezwala na powtarzalność badania, czyniąc je intersubiektywnie komunikowalnym i intersubiektywnie kontrolowalnym i dostarcza wiedzy o najwyższym stopniu pewności. Podręcznik wprowadza Czytelnika - studenta psychologii, pedagogiki i dyscyplin pokrewnych (np. Socjologii) - w podstawy eksperymentu równocześnie laboratoryjnego, jak i terenowego, opartego na porównaniach dwugrupowych i na porównaniach wielogrupowych (odwołującego się do statystycznego modelu analizy wariancji). Obejmuje on pewne "minimum" metodologiczne, którego opanowanie poprzez Czytelnika pozwala na poprawne zaplanowanie i przeprowadzenie badań eksperymentalnych. Autor włożył mnóstwo wysiłku, by te trudne zagadnienia wyłożyć w sposób systematyczny i dostępny dla osób z podstawowym przygotowaniem statystycznym.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.