Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób istotnie gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak nad wyraz potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom.
Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób unikatowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących produktywnie wspomagać rozwój podopiecznych.
To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą, a także przypasować otoczenie, a także metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.