Kurs Cudów wydawany przez wydawnictwo Centurm jest jedyną oficjalną i autoryzowaną wersją przetłumaczoną poprzez Foundation of Inner Peace. "Kurs cudów" przekazała w roku 1975 prawa autorskie do tego tekstu tej to właśnie Fundacji.
Fundacja wiedząc jak poważnym tekstem jest "Kurs cudów" tłumaczy go sama na zróżnicowane języki. Tłumaczenie na język polski zajęło zespołowi Fundacji około 10 lat. Tłumaczenie tekstów ezoterycznych z najwyższej półki to znaczne wyzwanie, gdyż by wykonać je z powodzeniem trzeba przynajmniej zbliżyć się do poziomu rozumienia autora tekstu.
Jak sugeruje jego tytuł, Kurs skonstruowany jest pod każdym względem jako narzędzie nauczania. Składa się z trzech książek: 669-stronicowego Tekstu, 488-stronicowej Książki ćwiczeń dla studentów i 92-stronicowego Podręcznika dla nauczycieli.
Kolejność, w jakiej studenci postanowią korzystać z poszczególnych książek, oraz sposoby ich studiowania zależą od konkretnych potrzeb i upodobań. Program nauczania proponowany poprzez Kurs został starannie przemyślany i objaśniany jest krok po kroku jednocześnie na poziomie teoretycznym, jak i ergonomicznym.
Położono nacisk raczej na stosowanie jego zasad aniżeli na teorię, raczej na doświadczenie aniżeli teologię. Kurs stwierdza dosłownie, iż uniwersalna teologia jest niemożliwa, lecz uniwersalne doświadczenie jest nie tylko możliwe, ale wręcz konieczne? (Podręcznik, s.
77). Choć Kurs jest chrześcijański w swojej wymowie, zajmuje się uniwersalnymi zagadnieniami duchowymi. Podkreśla, iż jest tylko jedną z wersji uniwersalnego programu nauczania. Istnieje sporo innych, od których ta różni się wyłącznie formą.
Wszystkie one ostatecznie prowadzą do Boga. Tekst dotyczy zwykle teorii i pokazuje pojęcia, na których jest oparte system myślowy przedstawiony w Kursie. Jego idee stanowią podstawę lekcji zawartych w Książce ćwiczeń.
Bez ergonomicznych zastosowań jego idei dostarczonych poprzez Książkę ćwiczeń Tekst pozostałby zbiorem abstrakcji, bynajmniej niewystarczających do spowodowania odwrócenia sposobu myślenia, co jest celem Kursu.
Książka ćwiczeń zawiera 365 lekcji po jednej na każdy dzień roku. Praca nad nimi w takim tempie nie jest jednak potrzebna i można poświęcić więcej niż jeden dzień tym lekcjom, które bardziej do nas przemawiają.
W instrukcjach nalega się tylko na to, żeby nie próbować przyswajać więcej aniżeli jedną lekcję dziennie. Ergonomiczny charakter Książki ćwiczeń uwypuklono we wstępie do jej lekcji, w którym podkreśla się raczej doświadczenie płynące z ich używania niż zobowiązanie do spełnienia uprzednio przyjętego duchowego celu.
Podręcznik dla nauczycieli, napisany w formie pytań i odpowiedzi, dostarcza odpowiedzi na niektóre z bardziej typowych pytań, jakie student może zadać. Mieści ponadto wyjaśnienia szeregu określeń użytkowanych przez Kurs, tłumacząc je w ramach założeń teoretycznych Tekstu