Menu
Zamknij

Biznes muzyczny (opr. miękka)

Książki o muzyce

Opis

Każdy z nas jest w rozmaitym stopniu konsumentem artykułów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, niejednokrotnie decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie podczas zakupów w sklepie albo w trakcie przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni i artystów ją wytwarzających i wykonujących.

Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?

Postęp techniczny ? wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3), a także upowszechnienie się Internetu ? całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać także system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę znacznym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. ?piractwo internetowe? godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych nieraz dominują emocje, a bezapelacyjnie brakuje podejścia merytorycznego.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię