Dziewięcioletnia dziewczynka jest świadkiem porwania na ulicy Manhattanu: w biały dzień jakiś mężczyzna zostaje obezwładniony, wepchnięty do bagażnika samochodu i uprowadzony, a sprawca zostawia w miejscu zdarzenia swoistą wizytówkę, miniaturowy stryczek zrobiony ze struny instrumentu. W internecie pojawia się film przedstawiający ofiarę z pętlą na szyi, bliską śmierci, na tle muzyki z wplecionym w nią ciężkim oddechem umierającego mężczyzny; autor video ukazuje się jako Kompozytor. Badający sprawę Lincoln Rhyme i Amelia Sachs wkrótce się dowiadują, iż do bliźniaczo podobnego przestępstwa doszło we Włoszech, w niewielkiej miejscowości pod Neapolem, gdzie porwano uchodźcę z Libii. Wyruszają za Atlantyk, by pomóc w śledztwie włoskiej policji, która nie przyjmuje ich wsparcia tak przyjaznie, jak się spodziewali. Pościg za porywaczem zmienia się w sprawę o wymiarze międzynarodowym, a Rhyme i Sachs odkrywają, iż uczestniczą w rozgrywce pomiędzy enigmatycznymi grupami interesu z rozmaitych stron świata, która toczy się na tle problemu fali uchodźców zalewających Europę. Powieść "Pogrzebani" trzyma czytelników w niepewności. Historia, obfitująca w zwroty akcji, których Deaver jest mistrzem, zwodzi czytelnika, każąc mu się domyślać, komu ma wierzyć i jakie motywy kierują porywaczem. Rhyme i Sachs działają na nieznanym terenie, co pozwala ukazać zupełnie inne atrybuty ich osobowości. Dopełniającą atrakcją opowieści jest fakt, że od tego, czy bohaterom uda się pokonać liczne przeszkody, zależy utrzymanie międzynarodowego pokoju. Marilyn Stasio, Associated Press Największym atutem Jeffery’ego Deavera jest umiejętność budowania nieprzystępnej zagadki, a w "Pogrzebanych" historia jest tak piekielnie zawikłana, iż niemal czuje się opary siarki Deaver śmiałym ruchem wplata prowadzone poprzez Rhyme’a dochodzenie w szerzej zakrojone śledztwo w sprawie humanitarnego wyzwania dla całego świata. A to wymaga odwagi. "New York Times Book Review" "Pogrzebani" są kolejnym dowodem pisarskiego kunsztu Jeffery’ego Deavera. W powieści, już trzynastej z cyklu o Lincolnie Rhymie i Amelii Sachs, bohaterowie opuszczają Nowy Jork, a nowe miejsce wydaje się ożywiać autora i fabułę. Deaver generuje powieści od wielu lat i jeszcze nigdy mnie nie rozczarował. Frapująca, bogata w detale historia. "Huffington Post" Jeden z najmocniej konsekwentnych twórców inteligentnych i pasjonujących thrillerów, które często pobudzają do refleksji. Simon Kernick, autor powieści sensacyjnych Deaver jest mistrzem zwrotów akcji, a w tej powieści jest ich mnóstwo to jej istota. "Daily Mail" Fabułę pochłania się jak talerz gorącego spaghetti. "Sun" Jeffery Deaver - z wykształcenia dziennikarz i prawnik. Przez kilka lat współpracował z dziennikami "New York Times" i "Wall Street Journal". Był także doradcą prawnym jednej z większych firm na Wall Street. Zaliczany jest do grona najszczególniej poczytnych pisarzy amerykańskich. Światową sławę przyniósł mu "Kolekcjoner Kości" - pierwsza powieść, w której pojawiła się para detektywów Lincoln Rhyme i Amelia Sachs. Książkę zekranizowano, a w głównych rolach wystąpili Denzel Washington i Angelina Jolie.
Tytuł oryginału: The Burial Hour ISBN: 9788381238885 Kod paskowy: 9788381238885 Autorzy: Deaver Jeffery Tłumaczenie: Praski Łukasz Wydanie: 1 Rok wydania: 2018 Kod wydawcy: 31155 liczba stron: 568 Oprawa: Miękka ze skrzydełkami PKWiU: 58.11.1 Format: 14.5x20.5cm Głębokość (mm): 36 Waga: 0.515 Języki: polski Grupa towarowa: Książka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.