Menu
Zamknij

Etyka biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań (opr. broszurowa)

Komiksy

Opis

Aspekt etyczny, moralny stanowi integralny komponent treści pojęcia zarządzanie, wymagający uwzględniania we wszystkich działaniach gospodarczych. W prezentowanej publikacji czytelnik nie tylko wyszuka odpowiedź na pytanie, co to jest etyka biznesu,typowo dowie się:

- Czy i w jakim zakresie moralność ma zastosowanie w zapracowaniu o to, by gospodarka dobrze służyła tym, co ją uprawiają i tym, do których mają być kierowane efekty działalności gospodarczej?
- Na jakiej drodze cel ten osiągnąć?
- Jak rozpoznać, co jest a co nie jest prawidłowym używaniem zasad etycznego biznesu?
- Co jest w tym zakresie iluzją, a co rzeczywistą możliwością, pozostającą w zasięgu realnego działania i oddziaływania firm?
- Na ile rynek jest bezwzględnym władcą wszystkiego i wszystkich, dyktującym nowoczesnanie biznesowe, na ile zaś i w jakich obszarach to my jesteśmy współkreatorami praw, jakie nim kierują, tworzą jego zarys?

Tytuł Etyka biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań Autor Jan Klimek Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-112-6 Rok wydania 2014 ilość stron 347 Format pdf Spis treści

Od autora

Przedmowa

Rozdział 1. Narodziny etyki

1.1. Filozofia matką nauki
1.2. Od antyku do Spinozy i Kanta
1.3. Wzorce moralne w judaizmie i buddyzmie
1.4. Centesimus annus
1.5. Kwestie biznesu w islamie
1.6. Inne spojrzenie

Rozdział 2. Biznes a etyka

2.1. Na pierwszym planie obiektywizm
2.2. Sens biznesu
2.3. Żyć zacnie w biznesie
2.4. Dobra tyle, ile można – zła tyle, ile konieczne

Rozdział 3. Etyka we współczesnym biznesie

3.1. Biznes nie jest wojną prowadzoną w dżungli
3.2. Z rozsądku i poczucia odpowiedzialności
3.3. Drogi rozmaite, cel wspólny

Rozdział 4. Etyka a sukces biznesowy

4.1. Europejskie normy i standardy
4.2. Nie tylko Kodeks Bushido
4.3. Trudne narodziny czasu przełomu
4.4. Dylematy etyczne
4.5. Godność zawodu, misja profesji
4.6. Czy tworzyć kodeksy etyczne?
4.7. Efektem konsumeryzm?
4.8. Jaka etyka na poziomie przedsiębiorstwa?
4.9. Komplet sugestii

Rozdział 5. Samo życie

5.1. W służbie i we władzy klienta
5.2. Na rynku jak na ringu
5.3. Korzyści na dziś i jutro
5.4. Gra pozorów a rzeczywistość

Rozdział 6. Corporate Social Responsibility

6.1. Nieprzystępne początki
6.2. Współczesna interpretacja
6.3. Oczekiwania i korzyści
6.4. Czy jest szansa na etyczny wymiar działalności biznesowej?
6.5. Humanizacja działalności biznesowej

Rozdział 7. Coś dla przedsiębiorców

7.1. Na kapitańskim mostku
7.2. Godna praca, sprawiedliwa zapłata
7.3. Prawdziwym błędem jest błąd popełnić i nie naprawić go

Zakończenie

Bibliografia

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Komiksy, detektywistyka. prawne i funkcjonalne aspekty działalności detektywistycznej w polsce i na świecie (opr. miękka)
od 55

2 oferty

detektywistyka. prawne i funkcjonalne aspekty działalności detektywistycznej w polsce i na świecie (opr. miękka)

  • ISBN 9788380852730 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Brakoniecki Dariusz 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 248 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Komiksy, Mediacja rodzinna (opr. broszurowa)
od 40 80

2 oferty

Mediacja rodzinna (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788379306930 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Janusz Kaźmierczak, Monika Kaźmierczak 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 186 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Komiksy, Zdrowie psychiczne młodych dorosłych (opr. miękka)
od 44

1 oferta

Zdrowie psychiczne młodych dorosłych (opr. miękka)

  • ISBN 9788379307531 
  • Oprawa miękka 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 182 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.