Python to mocny, wyrazisty język programowania, którego z łatwością się nauczyć i przyjemnie używać! Niestety, książki do nauki tego języka są nieraz nudne, mdłe i bezbarwne, a ich lektura nie daje nikomu radości.
Książka stanowi niebanalne wprowadzenie do świata programowania, napisane z myślą o Tobie (i Twoich rodzicach). Przeznaczona jest dla dzieci od lat 10 (i ich rodziców). Autor z anielską cierpliwością omawia podstawy tego języka na bazie jedynych w swym typu (często zabawnych) programów, pełnych głodnych potworów, tajnych agentów, chciwych kruków i nie tylko. Wszystkie wprowadzane pojęcia są transparentnie zdefiniowane, ważne partie kodu wyszczególnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.
Celem zawartych na końcu rozdziałów zadań jest trening szarych komórek i rozwój zdolności pojmowania. Po przeczytaniu książki będziesz mieć na koncie dwie napisane gry: klon znanego wszystkim Ponga, a także "Pan Patyczak pędzi do wyjścia" – zręcznościową grę platformową ze skokami, animacjami i nie tylko.
w trakcie tej przygody z programowaniem, dowiesz się jak:
- używać podstawowych struktur informacji, takich jak listy, krotki i mapy;
- organizować kod do wielokrotnego użytku za pomocą funkcji i modułów;
- używać struktur kontrolnych takich jak pętle i instrukcje warunkowe;
- rysować kształty i wzory przy pomocy modułu turtle;
- kreować gry, animacje i inne graficzne cuda przy pomocy modułu tkinter.
Dlaczego cała przyjemność ma być zarezerwowana tylko dla poważnych dorosłych? Python dla dzieci to Twój bilet do niesamowitego świata programowanie komputerów.
Autor przekładu: Maciej Baranowski na zlecenie WITKOM Witold Sikorski.