Menu
Zamknij

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I - Przemysław Kiciak (opr. miękka) od 70 30

Informatyka

Opis

Tytuł OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I Autor Przemysław Kiciak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20862-2 Rok wydania 2019 Wydanie 1 liczba stron 256 Format pdf Spis treści Przedmowa 1 Źródła 5 1. Wprowadzenie 7 1.1. Odrobina historii i ideologii 7 1.2. Potok przetwarzania grafiki 10 1.3. Programy szaderów 13 1.4. Źródła danych w potoku przetwarzania grafiki 14 2. Biblioteki i pliki nagłówkowe OpenGL-a 17 2.1. Biblioteki pomocnicze GLEWi glçw 19 2.2. Nazwy i typy informacji w OpenGL-u 22 2.3. Przedrostki i przyrostki nazw procedur 22 2.4. Zestawienie bibliotek 23 3. Otoczenie OpenGL-a 25 3.1. Biblioteka FreeGLUT 25 3.1.1. FreeGLUT—uwagi dopełniające 31 3.2. Biblioteka GLFW 31 3.2.1. GLFW—obsługa dżojstika 36 3.2.2. GLFW—uwagi dopełniające 37 3.3. System XWindow i biblioteka GLX 38 3.4. Uzupełnienia 47 3.4.1. Wymiary ekranu 47 3.4.2. *technika Optimus 48 4. Utensylia 51 4.1. Wypisanie informacji o wersji 51 4.2. Reakcje na błąd 51 4.3. Reprezentacje kodów źródłowych szaderów 52 4.4. Kompilowanie szaderów i łączenie programów 54 4.5. *Uzupełnienia 57 4.5.1. SPIR-V 57 4.5.2. Opcje programów szaderów 61 5. Działania na wektorach i macierzach 63 5.1. Działania na macierzach 63 5.2. Punkty i wektory swobodne 65 5.3. Współrzędne kartezjańskie, jednorodne i barycentryczne 66 5.4. Przekształcenia afiniczne 68 5.5. Prostopadłość 71 5.6. Orientacja 73 5.7. Procedury 75 6. Rzutowanie 87 6.1. Klatka, aspekt ekranu i kostka typowa 87 6.2. Rzutowanie perspektywiczne 89 6.3. Rzutowanie równoległe 92 6.4. Przekształcenia rzutowanych wierzchołków 94 6.5. Aksonometria 95 6.6. Rzutowanie dla grafiki dwuwymiarowej 96 7. Pierwsza aplikacja 97 7.1. Szadery 97 7.2. Przygotowanie programu szaderów 99 7.3. Przygotowanie obiektów w programie 102 7.4. Przekształcenia współrzędnych 102 7.5. Tworzenie obiektu tablicy wierzchołków 105 7.6. Rysowanie 109 7.7. Interakcja 111 7.8. Sprzątanie 112 7.9. Uzupełnienia 114 7.10. Ćwiczenia 116 8. Aplikacja pierwsza A 119 8.1. Składanie obrotów 119 8.2. Obracanie obserwatora wokół obiektu 120 8.3. Animacja 126 8.4. Ćwiczenia 131 9. Podstawy języka GLSL 133 9.1. Symbole leksykalne 133 9.2. Preprocesor 134 9.3. Podstawowe typy zmiennych 135 9.3.1. Typy wektorowe i macierzowe 136 9.3.2. Struktury 137 9.3.3. Tablice 137 9.4. Deklaracje zmiennych 138 9.5. Wyrażenia 139 9.6. Instrukcje 141 9.7. Podprogramy 142 9.8. Zmienne wskazujące podprogramy 143 9.9. Równoległość i jednolitość obliczeń 145 9.10. Bloki zmiennych interfejsu 145 9.11. Komunikacja między szaderami 146 9.11.1. Zmienne wbudowane szadera wierzchołków 147 9.11.2. Zmienne zaimplementowane szadera sterowania rozdrabnianiem 147 9.11.3. Zmienne zastosowane szadera rozdrabniania 147 9.11.4. Zmienne zaimplementowane szadera geometrii 148 9.11.5. Zmienne wbudowane szadera fragmentów 149 9.12. Kwalifikatory układu 150 9.13. Funkcje i procedury zaimplementowane 153 9.13.1. Funkcje elementarne 153 9.13.2. Funkcje związane z potęgowaniem 154 9.13.3. Funkcje geometryczne 155 9.13.4. Funkcje związane z kątami 156 9.13.5. Funkcje macierzowe 157 9.13.6. Funkcje relacji wektorowych 157 9.13.7. Funkcje i procedury dla liczb całkowitych 158 9.13.8. Funkcje i procedury dla tekstur i obrazów 159 9.13.9. Liczniki nierozdzielne i niepodzielne operacje na pamięci 162 9.14. Szadery obliczeniowe 162 9.14.1. Zmienne wbudowane szadera obliczeniowego 163 10. Aplikacja pierwsza B 165 10.1. Szadery—pierwszy program 165 10.2. Model oświetlenia i drugi program szaderów 166 10.3. Cztery procedury pomocnicze 174 10.4. Aplikacja pierwsza B 176 10.5. Procedury obsługi świateł 182 10.6. Uzupełnienia 185 10.6.1. Cieniowanie Gourauda i Phonga 185 10.6.2. Mgła 185 10.6.3. *Obcinanie i odrzucanie 186 10.7. Ćwiczenia 188 11. Aplikacja pierwsza C 189 11.1. Reprezentacja fontów 189 11.2. Szadery 190 11.3. Fonty i procedury wyświetlania tekstu 194 11.4. Aplikacja pierwsza C 201 11.5. Ćwiczenia 204 11.6. *Uzupełnienia 205 12. Aplikacja pierwsza D 209 12.1. Szadery i programy szaderów 209 12.2. Aplikacja pierwsza D 218 12.3. Ćwiczenia 223 12.4. *Uzupełnienia 225 13. Aplikacja pierwsza E 227 13.1. Czytanie pliku SMF 227 13.2. Zmiany w aplikacji 239 13.3. Ćwiczenia 244

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Informatyka, OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część III - Przemysław Kiciak (opr. miękka)
od 70 30

2 oferty

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część III - Przemysław Kiciak (opr. miękka)

  • ISBN 9788301208646 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Przemysław Kiciak 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 254 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj
Informatyka, OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część II - Przemysław Kiciak (opr. miękka)
od 70 30

2 oferty

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część II - Przemysław Kiciak (opr. miękka)

  • ISBN 9788301208639 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Przemysław Kiciak 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.