,,Informatyka" z serii,,Elementarz odkrywców" do klasy 3 to materiały, na które składają się zeszyt ćwiczeń oraz płyta. Płyta posiada ćwiczenia pomagające nabrać wprawy w korzystaniu z podstawowych programów komputerowych (Paint, Word, PowerPoint) i filmy i liczne gry rozwijające kreatywne myślenie, wspierające pracę zespołową, a głównie pozwalające korzystnie opanować podstawy programowania.
Publikacja: usprawnia zrozumienie widocznych zagadnień informatycznych oraz uczy obsługi podstawowych programów komputerowych (Word, Paint, PowerPoint) dzięki zrozumiałym - krok po kroku - opisom, które ilustrują liczne zdjęcia i zrzuty ekranow, uczy programowania przez zabawę - gry zawarte na płycie intuicyjnie rozwijają podstawy kodowania, uczą logicznego myślenia, dążenia do celu, cierpliwości i myślenia przyczynowo-skutkowego, rozwija umiejętności myślenia algorytmicznego z zastosowaniem programu Scratch, doskonali sprawność manualną, pamięciową i matematyczną dzięki różnorodnym ćwiczeniom i zadaniom do wykonania w zeszycie i na płycie.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.