Menu
Zamknij

Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji (opr. twarda)

Filozofia

Opis

Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji pomiędzy namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Prezentowane w niej rozważania dotyczą równocześnie analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji nad wychowaniem i kształceniem, jak jeszcze ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Autor próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dziś filozoficzny namysł nad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja nad edukacją wyciąga rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka? Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia między innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings i Paul Standish.
  • Autorzy: Godoń Rafał
  • Ciężar: 0,42
  • Format: 15.0x21.0cm
  • ISBN: 9788323509967
  • Języki: polski
  • Kod wydawcy: 20322
  • Miejscowość: Warszawa
  • pojemność: 240
  • Oprawa: Twarda
  • PKWiU: 58.11.1
  • Podtytuł: O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
  • Rok wydania: 2012
  • rodzaj publikacji: KS
  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
  • Wysokość: 23

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.