JAK ZANIKA GRANICA pomiędzy WOJN I TERRORYZMEM,ROZUMEM I WIAR, CZŁOWIEKIEM I NARODEMBOHATEREM I POTWOREM?Rajd atomowy na Moskwę, cykl jednej dwunastej tyrana, eksperyment racjonalnego antysemity, kabalistyczny Spisek Koronacyjny? oto wydarzenia, jakich świadkiem jest czytelnik opowiadań Jacka Dukaja.?Xavras czytany po 11 września brzmi już raczej jak utwór antypatriotyczny, pokazujący patriotyzm jako siłę potencjalnie niszczycielską niezależnie od szlachetnych intencji. Dukaja można więc korzystnie odczytać jako ostatniego epigona polskiego romantyzmu i kogoś, kto mit Konrada chce odrzucić i zdeptać?. Wojciech Orliński,?Gazeta Wyborcza??Xavras jest obłędny, pomysł jest obłędny, a czytelnicy obłąkani. Po przeczytaniu sam chciałem ruszyć na Moskwę z bombą atomową, lecz sobie przypomniałem, iż wygraliśmy wojnę w 1920 roku i że w 1989 był kolisty stół. Gdyby nie to, czytalibyśmy Xavrasa w drugim obiegu jako biblię zniewolonych?. Paweł Włoch, opinia za: merlin.plO autorzeJACEK DUKAJ (ur. 1974)? jeden z najciekawszych współczesnych polskich prozaików. Laureat pierwszej edycji Europejskiej Nagrody Literackiej, będącej wyrazem uznania dla?doskonałości talentów literackich w Europie?, i wielu innych prestiżowych wyróżnień, m.in. Nagrody Fundacji im. Kościelskich i Nagrody im. Janusza A. Zajdla. Autor W kraju niewiernych, Katedry, Czarnych oceanów, rewelacyjnej niedoskonałości, Extensy, Córki łupieżcy, Innych pieśni oraz bestsellerowego Lodu, pomysłodawca antologii PL+50. Historie przyszłości.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.