Menu
Zamknij

Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym - Dorota Smykowska od 28 18

E-booki

Opis

Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wyszczególnione z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych przez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna demonstruje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków intensywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim. Badania pozwoliły na poznanie i ocenę funkcjonowania środowiska rodzinnego i szkolnego, rozpatrywanego na gruncie zaspokajana potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego tych dzieci. Skutkiem takiej analizy i oceny było ukazanie możliwości i form stymulowania tego rozwoju dziecka w szkole i w rodzinie. Prowadzone badania ukazały również związek pomiędzy warunkami rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka w rodzinie, wydolnością wychowawczą rodziców, a poziomem zagrożenia tego rozwoju. Pozwoliły także na określenie form i zakresu istniejącej współpracy między szkołą specjalną a rodziną i na poznanie pragnień rodziców woobec szkoły i nauczycieli. Jednocześnie informacje pochodzące z rozpoznań dały podstawy do krytycznego spojrzenia na efekty tego współdziałania, stworzyły możliwości dla propozycji jego modyfikowania i postulowania badań naukowych w zakresie udoskonalenie warunków rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka i udoskonalenia współdziałania szkoły specjalnej z rodziną. Materiał badawczy jest wzbogacony opisami 20 przypadków uczniów, stanowiących ilustrację danego zagrożenia lub uwarunkowania.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

E-booki, Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi - Joanna Bulska
od 10

3 oferty

Zagrożenia zdrowia chorobami cywilizacyjnymi - Joanna Bulska

  • ISBN 9788375871234 
  • Autor Bulska Joanna 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 162 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
E-booki, Szkoła miejscem (nie) do rozwoju - Anita Famuła-Jurczak
od 3 22

4 oferty

Szkoła miejscem (nie) do rozwoju - Anita Famuła-Jurczak

  • ISBN 9788375872606 
  • Autor Anita Famuła-Jurczak 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 194 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
E-booki, Wyspy oporu edukacyjnego - Bogusław Śliwerski
od 20 48

3 oferty

Wyspy oporu edukacyjnego - Bogusław Śliwerski

  • ISBN 9788373087972 
  • Autor Śliwerski Bogusław 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 138 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
E-booki, Fenomen stanu życia wojskowości a stan oczekiwań młodzieży współczesnej - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką
od 4 69

3 oferty

Fenomen stanu życia wojskowości a stan oczekiwań młodzieży współczesnej - Wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką

  • ISBN 9788375870572 
  • Autor Walancik Marek 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 244 
  • Rok wydania 2008 
  • Tematyka historia 
Porównaj
E-booki, Przemoc i zdrowie w obrazach telewizji
od 5 41

3 oferty

Przemoc i zdrowie w obrazach telewizji

  • ISBN 9788373089860 
  • Autor Kowalski Mirosław, Drożdż Mariusz 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 182 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
E-booki, Odsłony czyli rozmowy z córką
od 16 57

4 oferty

Odsłony czyli rozmowy z córką

  • ISBN 9788373089556 
  • Autor Hamer Hanna, Hamer Magdalena 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 194 
  • Rok wydania 2011 
  • Tematyka humanistyczne 
Porównaj
E-booki, Rada szkoły - Marek Mencel
od 4 59

4 oferty

Rada szkoły - Marek Mencel

  • ISBN 9788375871074 
  • Autor Mencel Marek 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 214 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj
E-booki, Health in pedagogical discourses and school practices. Selected perspectives
od 31 72

2 oferty

Health in pedagogical discourses and school practices. Selected perspectives

  • ISBN 9788375874181 
  • Autor Szerląg Alicja 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 202 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
E-booki, Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
od 28 18

2 oferty

Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

  • ISBN 9788375871746 
  • Autor ina Budniak 
  • Wydawnictwo Impuls 
  • Ilość stron 306 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.