Publikacja posiada 9 tabel określających typy wsparcia finansowego dla firm (tablica1), przesunięcia terminów podatkowych (tabela 2), przesunięcia terminów sprawozdań finansowych (tabelka 3), rodzaje wsparcia dla branży turystycznej (tablica 4) i transportowej (tablica 5), rozwiązania specjalne wobec należności cywilnoprawnych (tabelka 6), przedłużenie terminów obowiązywania (ważności) dokumentów, uprawnień i pozwoleń (tablica 7), listę obowiązków, które zostały zawieszone z powodu epidemii (tabelka 8) i listę przypadków, w których zostały dopuszczone elektroniczne formy komunikacji (tablica 9).
Ujęcie tabelaryczne usprawnia korzystanie z pakietu rozwiązań pakietu antykryzysowego wprowadzonego tarczą 1.0 i 2.0. Tabele zawierają wszystkie typy rozwiązań finansowych wprowadzanych w ramach obu zestawów antykryzysowych dla firm.
Tarcza antykryzysowa wprowadza liczne zmiany w wielu dziedzinach prawa. Typy rozwiązań wprowadzonych poprzez rząd w ramach tarczy antykryzysowej dla firm zostały w naszej publikacji uporządkowane tabelkarycznie. Każda tabelka porządkuje wiedzę na temat każdego rozwiązania kompletu pomocowego.
Rozwiązania pakietu antykryzysowego ujęte w zestawieniach tabelkarycznych polegają na
• wprowadzeniu finansowego wsparcia firm w czasach epidemii - tabela 1 zawiera zestawienie wszelkich form pomocy finansowej, o którą mogą ubiegać się przedsiębiorcy. Dzięki temu zestawieniu przedsiębiorca z łatwością ustali o jaką formę pomocy może się ubiegać
• przesunięciu terminów wykonania niektórych obowiązków podatkowych - tabelka 2 posiada zestawienie informacji o przedłużonych terminach rozliczeń podatkowych firm
• przesunięciu wykonania obowiązków w zakresie sprawozdań finansowych – tabela 3 posiada zestawienie danych o przedłużonym harmonogramie prac wynikających z przedłużenia terminów obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości
• wprowadzeniu szczególnych rozwiązań prawnych dotyczących branż najszczególniej dotkniętych epidemią (branży transportowej i turystycznej) – rozwiązania te zostały ujęte w tabelkach 4 i 5
• wprowadzeniu szczególnych rozwiązań prawnych związanych z regulowaniem należności cywilnoprawnych – rozwiązania te zostały ujęte w tabeli 6
• przedłużeniu obowiązywania badań, uprawnień, zezwoleń, szkoleń itp., do czasu zakończenia epidemii wraz ze wyznaczoniem terminu w jakich należy dopełnić formalności niezbędnych do ich zachowania – listę przypadków, w których nastąpiło takie przedłużenie gromadzi tabelka 7
• zawieszeniu niektórych obowiązków, które podczas trwania epidemii nie mogą być wytworzone albo, których wykonanie napotykałoby trudności – listę takich przypadków mieści tabelka 8
• wprowadzeniu elektronicznych form komunikacji w procedurach, w których nie były one dotąd przewidziane – listę sytuacji, w których można elektronicznie składać wnioski, przekazywać dokumenty i podejmować uchwały posiada tabela 9.