Menu
Zamknij

Rynek ubezpieczeń. Współczesne problemy

E-booki

Opis

Stan prawny: 2013 W prezentowanej pozycji dominują zagadnienia związane z obserwowanymi procesami zmian rynku ubezpieczeniowego. W kolejnych publikacjach akcentuje się tematyka znaczenia relatywnie nowych rozwiązań systemowych – Solvency II, globalnych instytucji nadzorczych dla bezpieczeństwa finansowego funkcjonowania rynku ubezpieczeń, kwestie walki z nieuczciwą konkurencją na rynku ubezpieczeń.

Obok tego zamieszczono prezentację nowych sposobów i obszarów wykorzystania ubezpieczeń gospodarczych w zarządzaniu ryzykiem, nad wyraz ryzykiem katastroficznym, nowych produktów ubezpieczeniowych oraz zmian w systemie zabezpieczenia kapitałowego i nadzoru nad działalnością zakładów ubezpieczeń.

Rozważania dotyczące powyższej tematyki prowadzone są na różnorodnym poziomie ogólności. W sytuacji zarządzania ryzykiem ich zakres zmienia się od rozważań teoretycznych nad genezą i pojęciem ryzyka - z próbą jego redefiniowania, historią rozwoju dziedziny wiedzy określanej mianem zarządzanie ryzykiem, przez zarządzanie ryzykiem katastroficznym w skali kraju czy regionu, aż do kwestii szczegółowych dotyczących wykorzystania ubezpieczeń do zarządzania ryzykiem jednostki gospodarczej, gospodarstwa rolnego itp.

Szeroko rozważane są również kwestie świadomości ubezpieczeniowej: od ryzyka katastroficznego do ryzyka związanego z nieruchomościami, oraz postaw osób fizycznych i przedsiębiorców wobec zróżnicowanych zagrożeń i stopnia wykorzystania ubezpieczeń, np.

szeroko pojętej infrastruktury samorządowej, bądź to w zastosowaniu szczególnym w odniesieniu do wartości nieruchomości, czy także ogólnie, jako ubezpieczenia OC przedsiębiorców. Widać więc, że rynek ubezpieczeń gospodarczych w Polsce ma już za sobą główny etap dostosowywania się do warunków gospodarki rynkowej i konkurencji międzynarodowej.

Osiągnął on stopień dojrzałości, na poziomie którego dla dalszego rozwoju konieczne jest uruchomienie nowych mechanizmów, a rozwój ilościowy musi być ściśle powiązany ze wzrostem jakości świadczonych usług i coraz ulepszonym przypasowaniem oferty do ciągle zmieniających się potrzeb i coraz wyższych wymagań potencjalnych klientów.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

E-booki, marketing inwestorski jako proces zaspokajania potrzeb na rynku kapitałowym
od 29 19

1 oferta

marketing inwestorski jako proces zaspokajania potrzeb na rynku kapitałowym

  • ISBN 9788379300174 
  • Autor Robert Bęben 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 341 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
E-booki, Geopolityczne uwarunkowania i konsekwencje konfliktów zbrojnych na obszarze poradzieckim
od 55 96

1 oferta

Geopolityczne uwarunkowania i konsekwencje konfliktów zbrojnych na obszarze poradzieckim

  • ISBN 9788376418827 
  • Autor Agnieszka Legucka 
  • Ilość stron 529 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
E-booki, dziennikarz i doradca public relations. aspekty etyczne i prawne zawodu
od 35 68

1 oferta

dziennikarz i doradca public relations. aspekty etyczne i prawne zawodu

  • ISBN 9788376416304 
  • Autor Mira Poręba 
Porównaj
E-booki, reakcja na ryzyko w działalności przedsiębiorstwa budowlano-montażowego
od 38 92

1 oferta

reakcja na ryzyko w działalności przedsiębiorstwa budowlano-montażowego

  • ISBN 9788376418667 
  • Autor Piotr Tworek 
Porównaj
E-booki, jak z menedżera stać się przywódcą? poradnik dla menedżerów i coachów
od 23 97

1 oferta

jak z menedżera stać się przywódcą? poradnik dla menedżerów i coachów

  • ISBN 9788379305162 
  • Autor Wioletta Małota 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 133 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.