Publikacja Elżbiety Baniewicz składa się z czterech rozdziałów-rozmów z czego najważniejsza jest trzecia część – skrupulatny opis treningu aktorskiego wedle stosowanej w zespole Jerzego Grotowskiego techniki, podzielonej na dziesięć etapów.
Kolejne ćwiczenia ilustrują specjalnie wytworzone rysunki, aby czytelnik dokładnie wiedział, które mięśnie albo zespoły mięśni w danym ćwiczeniu zostają uruchamiane i w jakim celu. Rozmowy z Teresą Nawrot – te inicjujące, jak i kończące książkę, są równocześnie zapisem 14 lat pracy Teresy Nawrot w zespole teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, konkretnie okresu parateatralnego, jak i opisem jej późniejszej pracy w REDUCIE-BERLIN, szkole aktorskiej i filmowej założonej i od trzydziestu lat prowadzonej w Berlinie, gdzie nieustająco uczy Techniki Jerzego Grotowskiego.
Dla polskiej kultury to nie jest bez znaczenia. To nie tylko Reduta, bastion polskości w stolicy Niemiec, i nie tylko reklama naszej kultury, ale też miejsce, gdzie polska kultura i myśl teatralna ma swoją stałą siedzibę.