Tytuł Modelowanie ewaluacji projektów europejskich Autor Tadeusz A. Grzeszczyk Język polski Wydawnictwo Placet ISBN 978-83-7488-047-3 Rok wydania 2012 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 330 Format pdf Spis treści Wstęp
rozdział 1 ewaluacja projektów europejskich
1.1. Zagadnienia terminologiczne
1.2. Specyfika projektów z dofinansowaniem ue
1.3. Ewaluacja w procesie zarządzania projektami
1.3.1. Zarządzanie projektami
1.3.2. Ewaluacja projektów
1.3.3. Wskaźniki i kryteria oceny
1.4. Metody ewaluacji projektów europejskich
1.4.1. Klasyczny system metod oceny projektów europejskich
1.4.2. Ważniejsze metody ewaluacji skuteczności projektów
1.4.3. Analiza wielokryterialna
1.5. Wnioski z przeglądu stanu wiedzy
rozdział 2. Podejście systemowe w procesie oceny projektów europejskich
2.1. Przesłanki zastosowania podejścia systemowego
2.2. Istota podejścia systemowego
2.2.1. Wątki integracyjne w badaniach systemowych
2.2.2. Projekt jako system
2.3. Instrumenty wspomagające decyzje i systemy wiedzy
2.3.1. Szkoła systemowa na tle innych koncepcji w zarządzaniu
2.3.2. Zarządzanie informacją i wiedzą
2.3.3. Systemy zarządzania wiedzą projektową i ewaluacyjną
2.4. Systemy uczące się
2.4.1. Inteligencja obliczeniowa
2.4.2. Pozyskiwanie wiedzy w wyniku uczenia się systemu
2.4.3. Systemy z regułowymi bazami wiedzy
2.4.4. Zbiory przybliżone w doskonaleniu wielokryterialnych systemów wiedzy
2.5. Wnioski z przeglądu systemowych uwarunkowań cyklu oceny projektów
rozdział 3. Modelowanie doskonalenia ewaluacji
3.1. Wstępna charakterystyka cyklu modelowania
3.2. Zintegrowane podejście metodyczne
3.3. Koncepcja modelu doskonalenia ewaluacji
3.3.1. System ocen
3.3.2. Elementy systemu oceny
3.3.3. Procesy informacyjno-decyzyjne
3.4. Sformalizowana postać modelu iteracyjnego
3.4.1. Proces konstruowania sformalizowanego modelu
3.4.2. Gromadzenie informacji i wiedzy w tablicy decyzyjnej
3.4.3. Użycie regułowej reprezentacji wiedzy
3.5. Wnioski z procesu budowania modelu
rozdział 4. Weryfikacja iteracyjnego modelu doskonalenia ewaluacji
4.1. Charakterystyka informacji zastosowanych w procesie weryfikacji
4.2. Założenia implementacyjne modelu
4.3. Gromadzenia wiedzy ewaluacyjnej w tablicy decyzyjnej
4.4. Organizowanie cyklu uczenia systemu i budowy mierników ewaluacj
4.5. Użycie mierników do podejmowania decyzji klasyfikacyjnych
4.6. Analiza wyników i ocena jakości modelowania
4.7. Wnioski z przeprowadzonych badań empirycznych
podsumowanie
aneks 1. Formalny język modelowania
a.1.1. Klasyczna teoria zbiorów przybliżonych
a.1.2. Relacja dominacji
a.1.3. Tablica decyzyjna i skumulowane klasy decyzyjne
a.1.4. Cykl budowania i doskonalenia systemu wiedzy
aneks 2. Projekty wykorzystane w procesie uczenia systemu
aneks 3. Reguły występujące w bazie wiedzy
aneks 4. Projekty testowe
aneks 5. Ważniejsze wyniki procesu klasyfikacji projektów testowych
aneks 6. Narzędzia informatyczne wykorzystane w procesie weryfikacji modelu
bibliografia
spis rysunków, tabel
rozdział 1 ewaluacja projektów europejskich
1.1. Zagadnienia terminologiczne
1.2. Specyfika projektów z dofinansowaniem ue
1.3. Ewaluacja w procesie zarządzania projektami
1.3.1. Zarządzanie projektami
1.3.2. Ewaluacja projektów
1.3.3. Wskaźniki i kryteria oceny
1.4. Metody ewaluacji projektów europejskich
1.4.1. Klasyczny system metod oceny projektów europejskich
1.4.2. Ważniejsze metody ewaluacji skuteczności projektów
1.4.3. Analiza wielokryterialna
1.5. Wnioski z przeglądu stanu wiedzy
rozdział 2. Podejście systemowe w procesie oceny projektów europejskich
2.1. Przesłanki zastosowania podejścia systemowego
2.2. Istota podejścia systemowego
2.2.1. Wątki integracyjne w badaniach systemowych
2.2.2. Projekt jako system
2.3. Instrumenty wspomagające decyzje i systemy wiedzy
2.3.1. Szkoła systemowa na tle innych koncepcji w zarządzaniu
2.3.2. Zarządzanie informacją i wiedzą
2.3.3. Systemy zarządzania wiedzą projektową i ewaluacyjną
2.4. Systemy uczące się
2.4.1. Inteligencja obliczeniowa
2.4.2. Pozyskiwanie wiedzy w wyniku uczenia się systemu
2.4.3. Systemy z regułowymi bazami wiedzy
2.4.4. Zbiory przybliżone w doskonaleniu wielokryterialnych systemów wiedzy
2.5. Wnioski z przeglądu systemowych uwarunkowań cyklu oceny projektów
rozdział 3. Modelowanie doskonalenia ewaluacji
3.1. Wstępna charakterystyka cyklu modelowania
3.2. Zintegrowane podejście metodyczne
3.3. Koncepcja modelu doskonalenia ewaluacji
3.3.1. System ocen
3.3.2. Elementy systemu oceny
3.3.3. Procesy informacyjno-decyzyjne
3.4. Sformalizowana postać modelu iteracyjnego
3.4.1. Proces konstruowania sformalizowanego modelu
3.4.2. Gromadzenie informacji i wiedzy w tablicy decyzyjnej
3.4.3. Użycie regułowej reprezentacji wiedzy
3.5. Wnioski z procesu budowania modelu
rozdział 4. Weryfikacja iteracyjnego modelu doskonalenia ewaluacji
4.1. Charakterystyka informacji zastosowanych w procesie weryfikacji
4.2. Założenia implementacyjne modelu
4.3. Gromadzenia wiedzy ewaluacyjnej w tablicy decyzyjnej
4.4. Organizowanie cyklu uczenia systemu i budowy mierników ewaluacj
4.5. Użycie mierników do podejmowania decyzji klasyfikacyjnych
4.6. Analiza wyników i ocena jakości modelowania
4.7. Wnioski z przeprowadzonych badań empirycznych
podsumowanie
aneks 1. Formalny język modelowania
a.1.1. Klasyczna teoria zbiorów przybliżonych
a.1.2. Relacja dominacji
a.1.3. Tablica decyzyjna i skumulowane klasy decyzyjne
a.1.4. Cykl budowania i doskonalenia systemu wiedzy
aneks 2. Projekty wykorzystane w procesie uczenia systemu
aneks 3. Reguły występujące w bazie wiedzy
aneks 4. Projekty testowe
aneks 5. Ważniejsze wyniki procesu klasyfikacji projektów testowych
aneks 6. Narzędzia informatyczne wykorzystane w procesie weryfikacji modelu
bibliografia
spis rysunków, tabel