Menu
Zamknij

Marketing inwestorski jako proces zaspokajania potrzeb na rynku kapitałowym od 26 51

E-booki

Opis

Poszukiwanie kapitału potrzebnego do finansowania aktywów przedsiębiorstwa to stały element działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Producenta, szczególnie te znajdujące się w początkowej fazie swojego rozwoju, posiadają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, a zapewnienie przystępności kapitału jest niejednokrotnie czynnikiem determinującym możliwość i tempo ich rozwoju. Wprawdzie współczesny rynek pieniądza i kapitału cechuje się rozmaitością instrumentów finansowych, jednak w praktyce okazuje się, iż każdy finansujący (kredytodawca, inwestor, nabywca obligacji itp.) ma swoje oczekiwania, którym nieprzystępno sprostać. U podstaw pracy legło założenie, że analogicznie jak na rynku konsumpcyjnym, gdzie trudności ze zbytem produkowanych towarów spowodowały rozwój koncepcji marketingu, tak i na rynku finansowym problemy z pozyskaniem kapitału sprzyjać będą rozwojowi marketingu nazwanego tu marketingiem inwestorskim. Jego wykorzystanie w działaniach podejmowanych na rynku kapitałowym ma powiększać szanse na produktywne i skuteczne pozyskiwanie finansowania. Celem książki jest pokazanie rynku kapitałowego z perspektywy koncepcji marketingu. Przedmiotem badań prezentowanych w opracowaniu jest marketing inwestorski rozumiany jako cykl zarządczy, w ramach którego przedsiębiorstwo dąży do zwiększania swojej wartości przez umiejętne i sprawne pozyskiwanie kapitału oraz budowanie długookresowych prawidłowych relacji z podmiotami i osobami finansującymi jego działalność. Prof. Nadzw. Dr hab. Jan Komorowski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie: Publikacja jest dziełem oryginalnym, twórczym i wnoszącym nowe wartości do wiedzy naukowej. Można w niej zobaczyć liczne oryginalne elementy wyrażające potrzebę rozwijania wiedzy teoretycznej i użytkowanej, czyli analitycznej i menedżerskiej, dotyczącej marketingu na rynkach finansowych w kontekście współczesnych uwarunkowań. Wiedzę dojrzewającą w warunkach światowego kryzysu finansowego, a zarazem z uwzględnieniem podejścia behawioralnego. Podjęta problematyka sugeruje, by książkę uznać za publikację interdyscyplinarną. Obszar badań skoncentrowany został na rynku kapitałowym, z tym że Autor operuje w sferze marketingu, bada uwarunkowania popytu i podaży na instrumenty finansowania potrzeb kapitałowych podmiotów gospodarczych. Elementem generującym wartość dodaną dla nauki są badania empiryczne, a także ich obfity i w zasadzie wyczerpujący opis. Sposób rozwinięcia poszczególnych zagadnień, głębokość i zakres merytoryczny wywodów, dobór danych faktograficznych posiadają charakter autorski. Praca poświęcona marketingowi inwestorskiemu inwestorskiemu wnosi wkład w rozwój nowej, samodzielnej dyscypliny naukowej. Z dydaktycznego punktu widzenia książka może być interesująca dla studentów kierunków ekonomicznych na poziomie magisterskim.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

E-booki, Administracyjnoprawne uwarunkowania inwestycji celu publicznego - Barbara Krupa
od 27 97

3 oferty

Administracyjnoprawne uwarunkowania inwestycji celu publicznego - Barbara Krupa

  • ISBN 9788376419800 
  • Autor Barbara Krupa 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 231 
  • Rok wydania 2013 
  • Tematyka nauka, technika, informatyka, podręczniki i edukacja 
Porównaj
E-booki, Muzyka i my. O różnych przejawach wpływu muzyki na człowieka - Ewa Czerniawska
od 25 77

2 oferty

Muzyka i my. O różnych przejawach wpływu muzyki na człowieka - Ewa Czerniawska

  • ISBN 9788379301447 
  • Autor Ewa Czerniawska 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 233 
  • Rok wydania 2011 
  • Tematyka nauka, technika, informatyka, podręczniki i edukacja 
Porównaj
E-booki, Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań
od 27 24

2 oferty

Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań

  • ISBN 9788379305001 
  • Autor Józef Penc 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 328 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
E-booki, Metapamięć. Perpektywa psychologiczna i kliniczna Ewa Małgorzata Szepietowska - ebook
od 19 88

3 oferty

Metapamięć. Perpektywa psychologiczna i kliniczna Ewa Małgorzata Szepietowska - ebook

  • ISBN 9788376419534 
  • Autor Ewa Małgorzata Szepietowska 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 160 
  • Rok wydania 2013 
  • Tematyka podręczniki i edukacja 
Porównaj
E-booki, Trudności w czytaniu i pisaniu - rozważania teoretyczne i praktyczne - Izabela Pietras
od 21 36

2 oferty

Trudności w czytaniu i pisaniu - rozważania teoretyczne i praktyczne - Izabela Pietras

  • ISBN 9788379301386 
  • Autor Izabela Pietras 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 161 
  • Rok wydania 2012 
  • Tematyka podręczniki i edukacja 
Porównaj
E-booki, Jak z menedżera stać się przywódcą? Poradnik dla menedżerów i coachów - Wioletta Małota
od 23 56

2 oferty

Jak z menedżera stać się przywódcą? Poradnik dla menedżerów i coachów - Wioletta Małota

  • ISBN 9788379305162 
  • Autor Wioletta Małota 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 133 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
E-booki, Otwarte źródła informacji w działalności wywiadowczej - Krzysztof Liedel, Tomasz Serafin
od 20 62

2 oferty

Otwarte źródła informacji w działalności wywiadowczej - Krzysztof Liedel, Tomasz Serafin

  • ISBN 9788379303434 
  • Autor Krzysztof Liedel, Tomasz Serafin 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 153 
  • Rok wydania 2011 
Porównaj
E-booki, Nienawistna wrogość. Szkice z filozofii bezpieczeństwa - Jacek Posłuszny
od 25 77

3 oferty

Nienawistna wrogość. Szkice z filozofii bezpieczeństwa - Jacek Posłuszny

  • ISBN 9788376418988 
  • Autor Jacek Posłuszny 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 191 
  • Rok wydania 2013 
  • Tematyka nauka, technika, informatyka, podręczniki i edukacja 
Porównaj
E-booki, Prawo do samoobrony jako środek zwalczania terroryzmu międzynarodowego - Michał Kowalski
od 38 43

3 oferty

Prawo do samoobrony jako środek zwalczania terroryzmu międzynarodowego - Michał Kowalski

  • ISBN 9788376419145 
  • Autor Michał Kowalski 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 315 
  • Rok wydania 2013 
  • Tematyka prawo 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.