Menu
Zamknij

innowacyjna bankowość internetowa. bank web 2.0

E-booki

Opis

Tytuł innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0 Autorzy Emil Ślązak, Elżbieta Guzek Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-5280-2 Rok wydania 2012 liczba stron 224 Format pdf Spis treści O autorach str. 7

Wprowadzenie str. 9

1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju str. 15

1. 1. Koncepcja bankowości internetowej str. 15

1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych str. 23

1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej str. 31

1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej str. 33

2. Determinanty popytowe bankowości internetowej str. 37

2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie str. 37

2. 2. Determinanty socjologiczne str. 40

2. 3. Determinanty behawioralne str. 47

2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych str. 54

3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0 str. 57

3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu str. 57

3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu str. 64

3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0 str. 67

3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0 str. 68

3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0 str. 69

3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0 str. 72

3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna str. 72

3. 6. 2. Profil prosumenta str. 73

3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a kupujący bankowości internetowej str. 75

4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej str. 82

4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking) str. 82

4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej str. 87

4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych str. 87

4. 2. 2. Blog banking (bloggig) str. 90

4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging) str. 95

4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum) str. 99

4. 2. 5. Strony internetowe wiki str. 102

4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing) str. 106

4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication) str. 111

4. 2. 8. Podkasty (podcasting) str. 115

4. 2. 9. Widżety (Web widgets) str. 118

4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds) str. 119

4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking) str. 123

4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking) str. 126

4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0 str. 140

4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu str. 143

5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne str. 147

5. 1. Istota "architektury uczestnictwa" str. 147

5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up) str. 150

5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application) str. 154

5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego str. 157

5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi str. 157

5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation) str. 161

5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application) str. 164

5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype str. 166

5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące str. 168

5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management) str. 178

5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z str. 182

5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers str. 186

Zakończenie str. 195

Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej str. 199

Bibliografia str. 203

Indeks str. 217

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.