Tytuł Diagnoza dysleksji Najważniejsze problemy Język polski Wydawnictwo Harmonia ISBN 978-83-7134-571-5 Rok wydania 2010 Gdańsk Wydanie 1 ilość stron 356 Format epub Spis treści Część I. Podstawy diagnozy dysleksji
Fakty, mity i kontrowersje wokół diagnozy dysleksji (Marta Bogdanowicz)
Neurobiologiczne podstawy dysleksji (Anna Grabowska, Katarzyna Jednoróg)
Dlaczego nie znamy (całej) prawdy o dysleksji - czyli rozważania o metodologii badań (Grażyna Krasowicz-Kupis)
Część II. Diagnoza objawów dysleksji
Diagnozowanie czytania (Krystyna Sochacka)
Umiejętność pisania i możliwości jej diagnozowania (Pietras Izabela)
Aspekt językowy trudności w nabywaniu poprzez dzieci umiejętności pisania (Maria Przybysz-Piwko)
O błędach w pisowni identyfikowanych jako symptomy zaburzeń funkcji słuchowych (Urszula Mirecka)
Przegląd narzędzi diagnostycznych do oceny czytania i pisania stosowanych w polskim poradnictwie (Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis, Izabela Pietras)
Część III. Diagnoza funkcji poznawczych
Badanie funkcji językowych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis)
Problem diagnozowania sprawności intelektualnych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak)
Diagnozowanie funkcji wzrokowych w dysleksji (Katarzyna Gruszczyńska, Grażyna Krasowicz-Kupis)
Ocena procesów pamięciowych w diagnozie dysleksji (Agnieszka Kaliszewska)
Diagnozowanie stanu słuchu fonemowego (Małgorzata Rocławska-Daniluk, Joanna Jatkowska)
Część IV. Diagnoza dysleksji – ważne zmienne dopełniające
Leworęczność a dysleksja w świetle współczesnych badań (Małgorzata Gut)
Ocena poziomu graficznego pisma dzieci w wieku 7–13 lat (Aneta Domagała, Urszula Mirecka)
Dysleksja i płeć (Jadwiga Wrońska)
Gotowość szkolna – ciekawość, aktywność, samodzielność (Elżbieta Koźniewska)
Fakty, mity i kontrowersje wokół diagnozy dysleksji (Marta Bogdanowicz)
Neurobiologiczne podstawy dysleksji (Anna Grabowska, Katarzyna Jednoróg)
Dlaczego nie znamy (całej) prawdy o dysleksji - czyli rozważania o metodologii badań (Grażyna Krasowicz-Kupis)
Część II. Diagnoza objawów dysleksji
Diagnozowanie czytania (Krystyna Sochacka)
Umiejętność pisania i możliwości jej diagnozowania (Pietras Izabela)
Aspekt językowy trudności w nabywaniu poprzez dzieci umiejętności pisania (Maria Przybysz-Piwko)
O błędach w pisowni identyfikowanych jako symptomy zaburzeń funkcji słuchowych (Urszula Mirecka)
Przegląd narzędzi diagnostycznych do oceny czytania i pisania stosowanych w polskim poradnictwie (Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis, Izabela Pietras)
Część III. Diagnoza funkcji poznawczych
Badanie funkcji językowych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis)
Problem diagnozowania sprawności intelektualnych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak)
Diagnozowanie funkcji wzrokowych w dysleksji (Katarzyna Gruszczyńska, Grażyna Krasowicz-Kupis)
Ocena procesów pamięciowych w diagnozie dysleksji (Agnieszka Kaliszewska)
Diagnozowanie stanu słuchu fonemowego (Małgorzata Rocławska-Daniluk, Joanna Jatkowska)
Część IV. Diagnoza dysleksji – ważne zmienne dopełniające
Leworęczność a dysleksja w świetle współczesnych badań (Małgorzata Gut)
Ocena poziomu graficznego pisma dzieci w wieku 7–13 lat (Aneta Domagała, Urszula Mirecka)
Dysleksja i płeć (Jadwiga Wrońska)
Gotowość szkolna – ciekawość, aktywność, samodzielność (Elżbieta Koźniewska)