Menu
Zamknij

człowiek kwantowy

E-booki

Opis

Książka zezwalająca zrozumieć głębiej drogę rozwoju człowieka na przestrzeni jednostkowego życia (także w kontekście ewolucji ludzkości), a także wielowymiarowe podejście do zdrowia. Autorka, długoletni naukowiec w dziedzinie nauk medycznych, jak jeszcze edukacji wspierającej zdrowie w pedagogice (aby potem nie trzeba było terapii), pasjonatka zintegrowanego podejścia, bazując na indywidualnym doświadczeniu odkodowania własnych dolegliwości chorobowych, demonstruje krok po kroku stopnie rozwoju człowieka i drogę do "wzorca zdrowia" w nim samym. W oparciu o psychosyntetyczne rozumienie (syntezy doświadczeń - "psychosyntezy wieku"), Autorka prowadzi Czytelnika poprzez teorie naukowe, integrując podejścia do człowieka i świata w zróżnicowanych systemach na przestrzeni wieków, by dotrzeć do centrum osobowego (odpowiednika duszy) oraz do wzorca zdrowia. Pełniąc rolę przewodniczki w drodze powrotnej - do świata, snuje inspiracje dla edukacji, pedagogiki, psychologii i medycyny dla budowania zintegrowanego systemu wspierania zdrowia i dobrostanu (we wszelkich ich aspektach) w edukacji (wychowaniu) / terapii / leczeniu. Te teorie i systemy znajdują następnie swe funkcjonalne odzwierciedlenie w kolejnych książkach Autorki, w tym PSYCHOSOMATYCZNE, EMOCJONALNE I DUCHOWE ASPEKTY CHORÓB ZE STRESU czy FIBROMIALGII, a wcześniej w PSYCHOSYNTEZIE W EDUKACJI (ENETEIA) czy zrównoważonYM ROZWOJU DZIECKA (IMPULS) i najwcześniejszej: EDUKACJA INTEGRUJĄCA: ALTERNATYWA CZY KONIECZNOŚĆ? (1997)(Wydawnictwo IMPULS) Książka jest pierwszym w Polsce zintegrowanym podejściem do rozwoju i zdrowia człowieka w oparciu o psychosyntetyczne myślenie. Pokazuje przestrzeń, zróżnicowane jej poziomy, bazując na osiągnięciach fizyki kwantowej, wybranych kosmologicznych teoriach rozwoju Wszechświata, jak i starożytnych systemach medycznych / uzdrawiania. Dzięki zrozumieniu rozwoju i zdrowia człowieka jako harmonii ze sobą i Kosmosem na wszystkich poziomach siebie: fizycznym (biologicznym), umysłowym, emocjonalnym i duchowym (sensu i znaczenia), człowiek jest w stanie zrozumieć znaczenie jakości swych myśli, emocji, słów, zachowań i działań, a w tym otaczającej go rzeczywistości jako konsekwencji tego, co sam buduje. Tym samym świat staje się taki jakim jest on (człowiek) od w środku. Porządkowanie siebie, codzienny "recykling osobisty" wszystkich swych przestrzeni pozwala na wspieranie bezustannego równoważenia siebie (homeostazy ustrojowej na wszelkich stopniach). Pozwala także na porządkowanie tego, co "zakodowano" od dzieciństwa w systemie wychowania i edukacji, odkodowania wadliwych przekonań, sposobu myślenia i reagowania, a tym samym przywraca człowiekowi autentyczność, to kim jest, jego duchową naturę, łącząc go z innymi ludźmi i światem jaką wyraźną część całości (jedności) wszelkiego i wszystkich. Tym samym my, jako jednostkowe jednostki, mamy wpływ nie tylko na nasze zdrowie (i choroby), możemy je uzdrowić sami, włączając mechanizmy autoregulacyjne. Jesteśmy w stanie, poprzez zmianę siebie, zmienić stan świata, działając dla dobra zarówno swego, jak i przyszłych pokoleń, zmieniając poprzez to jakość życia na Ziemi już od zaraz. Szczególnie wartościowa książka dla tych, którzy szukają głębi zrozumienia siebie /zdrowia / filozofii życia/ zdrowego stylu życia, także dla budowania nowego paradygmatu w nauce, opartego na zintegrowanym podejściu.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.