Menu
Zamknij

Struktura produkcji. Gielda, kapitał, konsumpcja

Książki o biznesie i ekonomii

Opis

Struktura produkcji. Gielda, kapitał, konsumpcja
Autor: Mark Skousen
Tłumaczenie: Krzysztof Śledziński
ISBN: 978-83-89812-71-1
Strony: 442

Zapamiętajcie tego autora. Profesor uniwersytetu, a jednocześnie makler giełdowy, wydawca czasopism giełdowych i finansowych, a z reguły praktyk, który pokazuje jak zastosować teorię (ekonomię) austriacką we własnym biznesie, oraz – co jest specjalnością Skousena – w obrocie papierami wartościowymi. Dzięki oryginalnej wiedzy, którą wykłada na 448 stronach Struktury produkcji w czasach największego kryzysu na Wall Street osiągał trzycyfrowe zwroty. Peter Drucker nazwał Skousena „guru nowej ekonomii".

Wpływ Struktury produkcji mierzyć można na dużo sposobów: jako biblię ekonomii podażowej; jako odrodzenie prawa Saya; jako postęp paradygmatu austriackiego w stosunku do keynesowskiego modelu makroekonomicznemu i monetarystycznego modelu braku równowagi procesu koniunkturalnego (diaqulibrium model of the business cycle); i jako świeże narzędzie analizy finansowej. Jednak jej najważniejszą funkcją jest służenie jako kontrapunkt wobec Keynesowskiego Weltanschauung. Co napędza gospodarkę? Jak sądzą keynesiści, zgodnie z prawem Keynesa: "popyt formuje podaż". Konsumpcja napędza cykl produkcji; to wydatki konsumenckie mają największe znaczenie. Z drugiej strony, patrząc z perspektywy podażowców i prawa Saya "podaż kreuje popyt". Produkcja napędza konsumpcję; największe znaczenie posiadają oszczędności i inwestycje, technika i produktywność.

Pater Drucker

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Książki o biznesie i ekonomii, Złoto banki ludzie Krótka historia pieniądza (opr. broszurowa)
od 20 21

2 oferty

Złoto banki ludzie Krótka historia pieniądza (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788389812001 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Murray N. Rothbard 
  • Wydawnictwo fijorr publishing 
  • Ilość stron 178 
  • Rok wydania 2005 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Konkurencja i przedsiębiorczość (opr. twarda)
od 35 06

1 oferta

Konkurencja i przedsiębiorczość (opr. twarda)

  • ISBN 9788389812643 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Kirzner Israel 
  • Wydawnictwo Fijorr 
  • Ilość stron 232 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Co widać i czego nie widać (opr. miękka)
od 11 59

1 oferta

Co widać i czego nie widać (opr. miękka)

  • ISBN 9788361344643 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Bastiat Frederic 
  • Wydawnictwo PROHIBITA 
  • Ilość stron 86 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.