Menu
Zamknij

Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej

Książki o biznesie i ekonomii

Opis

Co zrobić, aby zapewnić klientom pokaźniejsze zadowolenie i zaspokajać lepiej ich potrzeby? Jak ograniczyć ogólne koszty, aby zachować konkurencyjność? Co zrobić, aby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło większej satysfakcji? Co robić, żeby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy?

Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, marki z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i ograniczanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean. Niektóre osiągają na tym polu piękne sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, że tylko nieliczne spomiędzy tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.

Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. By jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem.

Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, że istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi. Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, żeby się uczyć i żeby działać – aby uczyć się poprzez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to,zawsze na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.

Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób wyjątkowo odmienny od dotychczasowego.

Autorzy krok po kroku przedstawiają cykl kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta. Trzeba bowiem pamiętać, że rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda produktywniejszego działania,ponadto metoda produktywniejszego myślenia. A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a choćby własne potrzeby i pragnienia.

Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.

Dzięki tej książce porzucisz konwencjonalne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce wykorzystać metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania procesu nowoczesności i generowania stabilnego wzrostu.

Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean.

Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w znacznym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.

Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat,Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest też założycielem UK Lean Enterprise Academy, a także Lean Global Network.

Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej firmy specjalizującej się w produkcji zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest ponadto współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.

Orest J. Fiume był dyrektorem oraz dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.

***

Książka Strategia lean w przekonujący sposób wyjaśnia, iż doskonałości operacyjnej nie da się osiągnąć wyłącznie dobrymi chęciami kierownictwa i że wymaga ona realizacji konsekwentnego oddolnego cyklu rozwojowego.

Jeffrey K. Liker, autor książki Droga Toyoty, profesor inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan

Książka Strategia lean stawia solidną tezę, zgodnie z którą myślenie lean należy rozpatrywać przeważnie w kategoriach metody przeobrażania marki w system strategicznego pozyskiwania wiedzy, która mogłaby zapewnić firmie trwałą przewagę konkurencyjną w obliczu przełomowych zdarzeń w branży. Prezentuje, że dzięki wdrożeniu myślenia lean jako narzędzia strategicznego każda marka może odnieść sukces, dokonując znaczącego przełomu w swej branży.

John Shook, prezes Lean Enterprise Institute

Ta ważna książka to coś więcej niż zbiór danych o powszechnie dziś wykorzystywanych narzędziach lean. To opis kompleksowej, a przy tym rewolucyjnej strategii.

James P. Womack, współautor książek Maszyna, która zmieniła świat oraz Lean thinking – szczupłe myślenie, założyciel Lean Enterprise Institute

Tytuł Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej Autorzy Michael Balle, Daniel Jones, Jacques Chaize Tłumacz Bartosz Sałabut Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380876293 ISBN 9788380876293 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 368 Format 15.8x23.5x2 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.576 kg

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Książki o biznesie i ekonomii, droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022
od 65 03

2 oferty

droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022

  • ISBN 9788382311228 
  • Autor Liker Jeffrey K. 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)
od 29 26

2 oferty

everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)

  • ISBN 9788380872332 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Sarnacka-Smith 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 264 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, humanokracja. jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy
od 51 99

3 oferty

humanokracja. jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy

  • ISBN 9788382311488 
  • Autor Michele Zanini,Hamel Gary 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)
od 30 77

3 oferty

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788380871076 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Patrick Lencioni 
  • Wydawnictwo Sdmx 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
od 60 95

1 oferta

Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów

  • ISBN 9788382314403 
  • Autor Phil Barden 
  • Wydawnictwo MT-Biznes 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)
od 47 15

2 oferty

Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310665 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Guy Raz 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 336 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, metawersum. jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes
od 56 88

2 oferty

metawersum. jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes

  • ISBN 9788382311921 
  • Autor Matthew Ball 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.