To nie jest kolejna teoretyczna książka o sprzedaży, chociaż jest skierowana właśnie do ludzi związanych z sprzedażą. Ta publikacja dotyka kluczowych obszarów i kompetencji stojących za technikami i strategiami od wieków stosowanymi w sprzedaży. Jej autor — socjolog, trener, konsultant, lecz także aktywny sprzedawca — zawarł je w modelu kryjącym się pod angielskim akronimem: Pro Sell Tools. Model ten stanowi swego typu listę kontrolną obszarów, które są pokaźne w trakcie wdrażania aktywnej sprzedaży w firmie, powiększania obrotów czy w codziennej pracy z klientem.
Pro Sell Tools pomoże równocześnie w projektowaniu nowej strategii sprzedażowej, jak i przeprojektowywaniu strategii już istniejącej. Celem modelu jest wyprowadzenie solidnych taktyk, które pomogą firmie odnieść finansowy sukces. Co wyraźne, Pro Sell Tools sprawdza się jednocześnie w tradycyjnie zarządzanych przedsiębiorstwach, jak i w startupach.
Co kryje się pod akronimem Pro Sell Tools?
Pain and pleasure, czyli jak zaspokajać potrzeby: co boli klienta, a co może przynieść mu przyjemność.
Rise, czyli jak planować powiększanie sprzedaży.
Open network, czyli jak pozyskiwać wartościowe kontakty sprzedażowe.
Stay in touch, czyli jak podtrzymywać relację z klientem.
Eliminate fear, czyli jak ograniczać niepewność w tej relacji.
Loyality building, czyli w jaki sposób zwiększać lojalność klienta.
Lack of risk, czyli jak ograniczyć strach przed podejmowaniem ryzyka przy zakupie.
Timing, czyli jak zadbać o wyczucie czasu.
Organised in system, czyli jak zorganizować sprzedaż w spójny system.
Open minded, czyli jak pobudzać potrzeby rynku.
Long time distance, czyli jak działać z myślą o budowaniu relacji długofalowych.
Service, czyli jak zadbać o serwis,kupujący wracali.
Maciej Sasin — trener, coach i konsultant rozwoju organizacji. Z wykształcenia socjolog i filozof, ukończył podyplomowe studia z psychologii w zarządzaniu. Jest Mistrzem Praktyk NLP i analitykiem transakcyjnym, trenerem i wykładowcą akademickim oraz twórcą autorskich narzędzi do strategicznego rozwoju: Pro Sell Tools, Pro Active Tools, Pro Time Tools. Specjalizuje się w projektach posiadających na celu zaangażowanie pracowników w cele organizacji. Jest autorem książek: Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał (Onepress, 2015) i wydajny System Pracy, czyli jak sprawnie zarządzać sobą w czasie (Onepress, 2016). Więcej danych o autorze wynajdziesz na blogu: http://maciejsasin.pl/.