Menu
Zamknij

semestr europejski jako narzędzie kształtowania polityki społecznej w unii europejskiej (opr. miękka) od 36 59

Książki o biznesie i ekonomii

Opis

Monografia jest poświęcona mechanizmowi funkcjonowania semestru europejskiego, który w założeniu miał stanowić sposób synchronizacji polityk krajowych państw członkowskich Unii Europejskiej. Wprowadzenie semestru europejskiego w listopadzie 2011 r.

służyło usprawnieniu systemu monitorowania i zarządzania kryzysowego na poziomie Unii Europejskiej, zwłaszcza w kontekście pokryzysowym. Książka opisuje semestr europejski jako narzędzie realizacji polityki społecznej Unii Europejskiej, sposób opracowywania rekomendacji dla krajów członkowskich, metody wdrażania rekomendacji, a także sposób pomiaru tego procesu.

Autorzy przeprowadzają wieloaspektową ocenę semestru europejskiego w naszym kraju z perspektywy Komisji Europejskiej i Polski. Podjęli także próbę określenia perspektyw rozwojowych tego mechanizmu oraz jego zmian będących odpowiedzią na nowe wyzwania, w szczególności związane z oddziaływaniem pandemii na obszary społeczne.

Podjęta poprzez nich problematyka jest złożona i pokaźna jednocześnie z punktu widzenia teorii ekonomii, jak i praktyki społeczno-gospodarczej. Na polskim rynku wydawniczym brakowało dotychczas kompleksowego opracowania dotyczącego semestru europejskiego, monografia autorstwa Gabrieli Wronowskiej, Janusza Rośka i Agnieszki Witoń stanowi próbę wypełnienia tej luki.,,Autorzy monografii Semestr europejski jako narzędzie kształtowania polityki społecznej w Unii Europejskiej.

Analiza rekomendacji na przykładzie Polski w latach 2011-2020 podejmują ważny temat zarówno w aspekcie poznawczym, jak i funkcjonalnym. Publikacja stanowi ciekawą pozycję porządkującą, a także poszerzającą wiedzę z zakresu problematyki dotyczącej semestru europejskiego, w szczególności jego wpływu na kształtowanie polityki społecznej Unii Europejskiej.

W literaturze przedmiotu semestr europejski niejednokrotnie jest postrzegany jedynie z perspektywy polityki gospodarczej, warto zatem docenić wkład autorów, którzy ukazują go w szerszym kontekście, tj. Także polityki społecznej, i skupiają na niej swoje rozważania.

Wartością dodaną monografii jest dobór metody DEA do oceny wydajności polityki społecznej w Unii Europejskiej - rzadko używanej poprzez badaczy do analiz w zakresie problematyki poruszanej w monografii".

- z recenzji dr hab. Prof.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Książki o biznesie i ekonomii, aktywność marketingowa małych i średnich przedsiębiorstw (opr. miękka)
od 25 42

2 oferty

aktywność marketingowa małych i średnich przedsiębiorstw (opr. miękka)

  • ISBN 9788375611892 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Stanisław Ślusarczyk 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 208 
  • Rok wydania 2011 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, polityka wiedzy, a współczesne procesy innowacyjne (opr. miękka)
od 59 06

1 oferta

polityka wiedzy, a współczesne procesy innowacyjne (opr. miękka)

  • ISBN 9788381753470 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Małgorzata Golińska-Pieszyńska 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 256 
  • Rok wydania 2022 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, e-marketing. planowanie, narzędzia, praktyka wyd. 2022
od 42 21

3 oferty

e-marketing. planowanie, narzędzia, praktyka wyd. 2022

  • ISBN 9788381753944 
  • Autor Mazurek Grzegorz 
  • Wydawnictwo Poltext 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Nagrody biznesowe - Paweł Krzyworzeka (opr. miękka)
od 35 02

1 oferta

Nagrody biznesowe - Paweł Krzyworzeka (opr. miękka)

  • ISBN 9788375618006 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Paweł Krzyworzeka 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 316 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Rachunkowość finansowa. Wprowadzenie wyd. 2024
od 46 31

2 oferty

Rachunkowość finansowa. Wprowadzenie wyd. 2024

  • ISBN 9788381755856 
  • Autor Marzena Strojek-Filus, Ewa Wanda Maruszewska 
  • Wydawnictwo Poltext 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, marketing. sztuka konkurowania i współpracy
od 61 78

3 oferty

marketing. sztuka konkurowania i współpracy

  • ISBN 9788381754590 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Poltext 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Co chce wiedzieć klient? jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców (opr. miękka)
od 40 99

3 oferty

Co chce wiedzieć klient? jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310559 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Sheridan Marcus 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 404 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, bankowość w gospodarce cyfrowej
od 44 61

3 oferty

bankowość w gospodarce cyfrowej

  • ISBN 9788381754606 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Poltext 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Jakość kosztuje. studium zarządzania sprawnością procesów organizacji (opr. miękka)
od 93 51

2 oferty

Jakość kosztuje. studium zarządzania sprawnością procesów organizacji (opr. miękka)

  • ISBN 9788381752862 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jan M. Myszewski 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 718 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.