Menu
Zamknij

Niskobudżetowy startup (opr. twarda)

Książki o biznesie i ekonomii

Opis

Rób to, co uwielbiasz, a nie będziesz musiał pracować. przysłowie chińskie

Masz dość harowania na czyjś rachunek? Czujesz, że Twoja praca wysysa z Ciebie ostatnie soki? A może Twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca? To wspaniale!

Bez względu na to, ile masz pieniędzy — masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w sytuacji podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie posiadają zbyt dużo. Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To Twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu.

Ta książka stanie się Twoim najkorzystniejszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy. Wynajdziesz tu dużo poręcznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim". Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i równocześnie mieć poczucie spełnienia oraz zapewnić sobie przyzwoite zarobki. Ten poradnik Cię do tego zainspiruje.

Po lekturze tej książki będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać!


Recenzje:

Czy ten start-up wystartuje?

To najistotniej elektryzujące zaklęcie współczesnego biznesu. Wszyscy je kochają, bo niesie z sobą wielką obietnicę: start-up. Nie musisz posiadać pieniędzy, sprzętów, kontaktów ani fachowej wiedzy. Bo i tak w niedługim czasie możesz rozkręcić zyskowny biznes. Oto dwie świeże książki, które znów roztaczają przed polskim czytelnikiem ten pachnący słońcem Doliny Krzemowej prospekt.

Każda robi to w swym stylu. Książka Chrisa Guillebeau jest bardziej czytadłem. W sumie nie ma w niej nic, czego czytelnik obeznany z tego typu literaturą nie znałby już z innych publikacji. Są historie ludzi, którzy do niedawna kisili się w biurowych kubikach i przez głowę im nie przechodziło, że mogą zostać przedsiębiorcami. Ale potem padali ofiarą zwolnień albo orientowali się, że w erze internetu można zgarniać kokosy za robienie tego, co naprawdę się lubi. Autor „Niskobudżetowego start-upu" zajmuje się m.in. Podróżowaniem po świecie i gromadzeniem lotniczych mil. Dowiedział się na ich temat wszelkiego (tak przynajmniej twierdzi). Nauczył się wyzyskiwać na swoją korzyść wszelkie pomyłki Unii lotniczych. Jest - jak sam siebie nazywa - podróżniczym ninja albo hakerem. I to jest właśnie jego start-up. Bo on tę wiedzę spisuje i sprzedaje w formie poradników. Nie rozchodzą się one w milionowych nakładach, lecz przy założeniu, iż nie musi dzielić się zyskami z wydawcą i dystrybutorem, zostaje mu niemała sumka. W sam raz na życie i kolejne podróże.

Autorzy drugiej książki Steve Blank i Bob Dorf piszą o budowaniu start-upu w sposób systematyczny. Ich „Podręcznik" jest gruby, pięknie wydany i konkretny. I nietani, bo kosztuje aż 99 zł. Jeśli ktoś na poważnie myśli o budowaniu od podstaw mikroprzedsiębiorstwa, nie będzie to wydatek zbyt wygórowany. Zwłaszcza iż „Podręcznik" mieści całkiem mnóstwo mocnej wiedzy z podstaw zarządzania i marketingu. I niewątpliwie nie jest książką, którą po jednorazowym przeczytaniu odkłada się na półkę.

zawsze gdy trafiam na kolejne amerykańskie (lub silnie inspirowane amerykańskimi teoriami) publikacje dotyczące start-upów, zastanawiam się, na ile są one faktycznie przydatne początkującym nadwiślańskim przedsiębiorcom. Doceniam potencjał inspiracyjny („I ty możesz to zrobić!"), jaki takie książki głównie z sobą niosą.bezapelacyjnie brakuje mi w nich unikalnego polskiego kontekstu. Czyli tego wszystkiego, co sprawia, iż nad Wisłą z modelu start-upu skorzystać jednak trudniej niżeli po drugiej stronie Atlantyku. Dlaczego Bo z pomocą polskiego internetu nadal (i wcale nie jestem pewien, czy to się zmienia na udoskonalone) bardzo trudno uzyskać efekt skali, który sprawi,producent będzie miała widoki na przekroczenie sensownego progu rentowności. Znam niestety niemało historii start-upów, które się nie udały. Były stratą czasu, pieniędzy i alternatyw. I chyba byłoby prawidłowo, gdyby jakaś okołostartupowa publikacja zmierzyła się wreszcie z tym szczególnie realnym problemem.

DZIENNIK GAZETA PRAWNA (2013-08-13)


Poradniki, które od razu sukcesu nie gwarantują, lecz - inspirują!

Słowo „start-up" jak i sama forma „zagnieżdżenia się" w biznesie robią coraz większą karierę. Przyspieszyć ją mogą dwa poradniki wydane poprzez Onepress / Helion.

Podstawa to „Podręcznik startupu. Budowa pokaźnej producenta krok po kroku" - poradnik przygotowany przez Steve'a Blanka i Boba Dorfa. Jak obydwaj zapewniają i jak prosto samemu się w trakcie lektury przekonać, nie jest to książka do poduszki, na jedną, bezsenną noc. To znaczne dzieło, którego należy zawsze posiadać pod ręką zanurzając się w świat biznesu i nie chcąc, by zmienił nam się nieopatrznie w labirynt.

Nie można także traktować poradnika jako „prawd objawionych" i pochłaniać go bezrefleksyjnie. Należycie jest posiadać go na wyciągnięcie ręki, żeby regularnie albo w przypadku jakichkolwiek komplikacji w rozwoju producenta - móc do niego prędko wrócić. Nawet wtedy, gdy poczujemy smak sukcesu i zaczniemy nabierać wiatru w żagle.

Siostrzana propozycja to „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" -poradnik, który przygotował Chris Guillebeau. I tu znajdujemy sporo ergonomicznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, skrupulatne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne dane od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim".

Dowiadujemy się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i równocześnie posiadać poczucie spełnienia oraz zapewnić sobie przyzwoite zarobki. I ten poradnik może od razu tego zagwarantuje, lecz - jak wcześniejszy - do niego bez dwóch zdań inspiruje.

POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI (2013-07-19)


Opinie czytelników:

Godna polecenia pozycja. Nie jest to podręcznik ukazujący krok po kroku jak robić biznes. Raczej pokazuje drogę do swego rodzaju wolności - wraz z plusami i minusami wyboru.
Aneta

Polecam tą książkę każdemu, kto dopiero inicjuje przygodę z własnym biznesem. Uważam, iż wiedza w niej zawarta jest bardzo użyteczna i można się nieźle zainspirować prowadząc już własną działalność;)
L. H.

Bardziej motywuje i inspiruje aniżeli daje realny przykład działania. Nie znajdziesz tu przekazanych wprost, stricte biznesowych porad. Przeczytanie tej książki da Ci kopa do działania, ale wiedzę jak pracować skutecznie i skutecznie musisz wyciągnąć z innego źródła.
Niezalezny

Inspiruje do działania.
Anonim

Przeczytałem tę książkę w ciągu 7 dni. I tak. Jeżeli jest ona oderwana od realiów polskich jak to wyczytałem w opiniach powyżej to może i tak ale też nie. Jaki wniosek. Ze nic za darmo. By zarobić kasę trzeba zacząć działać. To proste. Nie to jest wyjątkowo nieprzystępne mega niełatwe. Samo się nic nie urodzi. A ćwiczenia sportowe związane z obsługą pilota od telewizora no niestety do niczego nie doprowadzą. Książka mieści dużo przykładów osób w 90% z USA którzy osiągnęli sukces w prowadzeniu swojego biznesu. Ale też ma coś jeszcze. By nastawić się na świadczenie usług premium albo sprzedaż produktów ale z obsługą premium. Nie odniesie się sukcesu jeżeli się jest przeciętnym bo wtedy stajesz się nijaki a nie utrzymanie biznesu jest bardzo niełatwe lub wręcz niemożliwe. Tak że polecam tę książkę lecz trzeba czytać ją z otwartym umysłem. Jeżeli mam uprzedzenia i uważam iż pracodawca powinien mi zapłacić jeszcze więcej a w tej książce znajdę receptę na moje złe życie to ta książka nie jest dla Ciebie.
Tadeusz

Książka perfekcyjna! Pokazane przykłady ludzi, którym się chciało i którzy dzięki czemu mają życie takie, o jakim inni tylko marzą sprawia, że czytelnik zastawia się nad tym co robi tu i dzisiaj i czy jest coś co może zrobić obok tego, aby żyło mu się lepiej, dużo lepiej.
Waldemar K

nadzwyczajna i inspirująca książka dla każdego, kto chce rzucić pracę na etacie i podjąć wyzwanie samodzielnej działalności. Polecam
Max


Spis treści:

Prolog. Manifest. Krótkie wprowadzenie do wszelkiego, co chcesz osiągnąć (11)

CZĘŚĆ I. PRZEDSIĘBIORCY Z PRZYPADKU
1. Odrodzenie. Posiadasz już potrzebne umiejętności, musisz tylko dowiedzieć się, jak je wykorzystać (21)
2. Daj im rybę. Jak zapakować szczęście do pudełka i je sprzedać (45)
3. Oddaj się swojej pasji... Albo nie. Zarabiaj na robieniu tego, co uwielbiasz, ale pamiętaj, iż musi się to konsolidować z potrzebami innych ludzi (67)
4. Narodziny podróżującego przedsiębiorcy. "Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja" - to hasło jest przereklamowane (85)
5. Świeże właściwości demograficzne. Wszyscy Twoi klienci mają ze sobą coś wspólnego, lecz nie można tego określić tradycyjnymi kategoriami (105)

CZĘŚĆ II. WYJDŹ Z TYM DO LUDZI
6. Jednostronicowy biznesplan. Jeśli sentencja demonstrująca misję Twojego przedsiębiorstwa jest dłuższa aniżeli to zdanie, to być może jest za długa (125)
7. Oferta, której trudno się oprzeć. Przewodnik, który krok po kroku podpowie Ci, jak przygotować atrakcyjną ofertę (143)
8. Start!. Wycieczka z salonu albo kawiarenki za rogiem do studiów filmowych Hollywood (163)
9. Lansowanie: subtelna sztuka autopromocji. Reklama jest jak seks - tylko nieudacznicy za nią płacą (187)
10. Gdzie szukać pieniędzy?. Niekonwencjonalny sposób zdobywania funduszy - od kickstartera po niedużo prawdopodobne kredyty samochodowe (207)

CZĘŚĆ III. LEWAROWANIE ZASOBÓW I KOLEJNE KROKI
11. Ułatwianie biznesu. Wprowadzanie usprawnień: jak śladowe zmiany mogą wpłynąć na osiągnięcie istotnie obszerniejszych przychodów? (235)
12. Franchising własnej działalności. Jak się dać sklonować dla przyjemności i zysku (257)
13. Perspektywiczne spojrzenie na biznes. Rozbuduj swoją działalność na tyle, na ile Ci to odpowiada (i nie więcej) (287)
14. Co jeśli mi się nie uda?. Jak odnieść sukces, choćby jeśli sufit wali Ci się na głowę? (303)
Epilog (321)
atrakcyjne informacje i fakty (325)
Czekaj, mam coś jeszcze! (327)
Dodatek: Daj im rybę (329)
Podziękowania (337)
Gwiazdy książki Niskobudżetowy startup (341)

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Książki o biznesie i ekonomii, Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia - (opr. miękka)
od 59

1 oferta

Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia - (opr. miękka)

  • ISBN 9788328331211 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Meghan Casey 
  • Wydawnictwo Helion 
  • Ilość stron 230 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Biblia e-biznesu 3.0 - Maciej Dutko (opr. twarda)
od 169

1 oferta

Biblia e-biznesu 3.0 - Maciej Dutko (opr. twarda)

  • ISBN 9788328374461 
  • Oprawa twarda 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Onepress 
  • Ilość stron 856 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Mała księga zamykania sprzedaży - Jeffrey Gitomer (opr. twarda)
od 34 16

2 oferty

Mała księga zamykania sprzedaży - Jeffrey Gitomer (opr. twarda)

  • ISBN 9788328330412 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Jeffrey Gitomer 
  • Wydawnictwo Helion 
  • Ilość stron 80 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Zainspirowani. jak tworzyć kultowe produkty... (opr. twarda)
od 69

1 oferta

Zainspirowani. jak tworzyć kultowe produkty... (opr. twarda)

  • ISBN 9788328374171 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Marty Cagan 
  • Wydawnictwo Helion 
  • Ilość stron 304 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Rework - Fried Jason, Heinemeier Hansson David (opr. miękka)
od 28 19

3 oferty

Rework - Fried Jason, Heinemeier Hansson David (opr. miękka)

  • ISBN 9788328341838 
  • Oprawa miękka 
  • Autor David Heinemeier Hansson|Jason Fried 
  • Wydawnictwo Helion 
  • Ilość stron 304 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Społecznościowy Boom! (opr. miękka)
od 39

1 oferta

Społecznościowy Boom! (opr. miękka)

  • ISBN 9788324636648 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Gitomer Jeffrey 
  • Wydawnictwo Onepress 
  • Ilość stron 232 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, 10-procentowy przedsiębiorca. Stwórz swój mikrobiznes bez rezygnacji z etatu - PATRICK J. MCGINNIS (opr. miękka)
od 39 90

1 oferta

10-procentowy przedsiębiorca. Stwórz swój mikrobiznes bez rezygnacji z etatu - PATRICK J. MCGINNIS (opr. miękka)

  • ISBN 9788328332386 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Patrick McGinnis 
  • Wydawnictwo Helion 
  • Ilość stron 216 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Liderzy Ośmioro niekonwencjonalnych dyrektorów wielkich firm i ich recepta na sukces - Dostawa 0 zł (opr. miękka)
od 149

1 oferta

Liderzy Ośmioro niekonwencjonalnych dyrektorów wielkich firm i ich recepta na sukces - Dostawa 0 zł (opr. miękka)

  • ISBN 9788328326699 
  • Oprawa miękka 
  • Autor N. Thorndike William, jr. 
  • Wydawnictwo Helion 
  • Ilość stron 249 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Bezpiecznie już było. Jak żyć w świecie sieci, terrorystów i ciągłej niepewności - Paulina i Roman Polko (opr. miękka)
od 39 90

1 oferta

Bezpiecznie już było. Jak żyć w świecie sieci, terrorystów i ciągłej niepewności - Paulina i Roman Polko (opr. miękka)

  • ISBN 9788328336308 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Paulina i Roman Polko 
  • Wydawnictwo One Press / Helion 
  • Ilość stron 184 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.