Pierwszy kiosk, w którym serwowano burgera wołowego z frytkami, założony został przez Polaka, Teda S. Przybyłę, w centrum Chicago w 1937 r. Mimorównocześnie jego hamburgery, jaki i frytki mogłyby śmiało konkurować z owianymi legendą daniami McDonald’s – interes upadł po kilku latach. Przybyło powiedział wtedy podobno, że Amerykanie są zbyt bogaci, by jadać hamburgery.
Jak to realne, iż pionier hamburgerów Ted Przybyło poniósł klęskę, a outsider gastronomiczny Ray Kroc prawie 20 lat później zbudował fortunę na niemal identycznym pomyśle?
O tym właśnie mówi Imperium Big Maca. John F. Love opisuje budowę znanej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej firmy. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na najróżniejszych etapach rozwoju. Fascynująca historia korporacji McDonald’s to użyteczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu – biznesu.
Autor: John F. Love
Kategoria: Biografie, Przedsiębiorczość
Oryginalny tytuł: McDonald's: Behind the Arches
Tłumaczenie: Katarzyna Jopek
ISBN: 978-83-64599-50-7
Strony: 458