Menu
Zamknij

Europeizacja małych i średnich przedsiębiorstw (opr. miękka) od 74

Książki o biznesie i ekonomii

Opis

,,Problematyka znikomych i przeciętnych przedsiębiorstw w literaturze ekonomicznej w kontekście ich umiędzynarodowienia zajmuje względnie niewiele miejsca (...). Znaczenie MŚP w gospodarkach poszczególnych krajów jest jednak bardzo szerokie - ich udział w całkowitej liczbie przedsiębiorstw w Unii Europejskiej wynosi 99,8 %, w zatrudnieniu daje 70%, a generujeją prawie 60% jej produktu globalnego brutto.

Stopniowo rośnie także ich znaczenie w handlu i inwestycjach zagranicznych, co należy przypisać m.in. (...) rozwojowi współczesnych technice komunikacyjnych, wspaniale usprawniających i ograniczających koszty międzynarodowego porozumiewania się.

Ten ostatni czynnik zdecydował o powstaniu struktur wirtualnych i w ich ramach przedsiębiorstw globalnych od powstania (born global), którymi są właśnie niewielkie i średnie przedsiębiorstwa. (...) W związku z tym książkę dr.

K. Wacha należy powitać jako jedno z pionierskich opracowań tematu, bardzo w polskiej naukowej literaturze ekonomicznej i jako pierwsze tak kompleksowo ujmujące badane zjawisko". Z recenzji prof.

dr hab. Jana Rymarczyka Publikacja gromadzi konceptualizację procesu europeizacji przedsiębiorstwa całkowicieowym ujęciu, w tym: - syntetyczny przegląd teorii rozwoju przedsiębiorstwa, - szczegółowy przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstwa, - analizę rozwoju i internacjonalizacji z perspektywy drobnych i przeciętnych przedsiębiorstw, - a także obszerną analizę polityki UE wobec niepokaźnych i przeciętnych przedsiębiorstw (od połowy lat 70.

XX wieku do teraz), którą dodatkowo uzupełniono analizą tendencji umiędzynarodowienia europejskich MŚP. W książce Autor umiejętnie łączy treści stricte naukowe z elementami wiedzy podręcznikowej. Stąd może być ona użytkowana także jako wspomagający podręcznik akademicki na kierunkach ekonomicznych.

Dr Krzysztof Wach jest adiunktem w Katedrze Przedsiębiorczości i Innowacji na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Książki o biznesie i ekonomii, Menedżer Samuraj Intuicja Jako Klucz Do Sukcesu - Reinhard Lindner (opr. miękka)
od 66 49

2 oferty

Menedżer Samuraj Intuicja Jako Klucz Do Sukcesu - Reinhard Lindner (opr. miękka)

  • ISBN 9788301209483 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Lindner Reinhard 
  • Wydawnictwo PWN 
  • Ilość stron 272 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo (opr. miękka)
od 59 99

2 oferty

zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo (opr. miękka)

  • ISBN 9788301199999 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Natalia Potoczek 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 236 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Powszechna historia prawa. wydanie rozszerzone - andrzej dziadzio (opr. miękka)
od 78 71

3 oferty

Powszechna historia prawa. wydanie rozszerzone - andrzej dziadzio (opr. miękka)

  • ISBN 9788301213466 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Andrzej Dziadzio 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 530 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Rynki, instrumenty i instytucje finansowe - Opracowanie zbiorowe (opr. miękka)
od 104

2 oferty

Rynki, instrumenty i instytucje finansowe - Opracowanie zbiorowe (opr. miękka)

  • ISBN 9788301195083 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 500 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Finanse publiczne a nowe zarządzanie gospodarcze w Unii Europejskiej (opr. miękka)
od 89 10

2 oferty

Finanse publiczne a nowe zarządzanie gospodarcze w Unii Europejskiej (opr. miękka)

  • ISBN 9788301198138 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 532 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Scaling up. dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie? (opr. miękka)
od 82 34

1 oferta

Scaling up. dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie? (opr. miękka)

  • ISBN 9788301216764 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Verne Harnish 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 298 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, modele biznesu w internecie. teoria i studia przypadków polskich firm (opr. miękka)
od 59

2 oferty

modele biznesu w internecie. teoria i studia przypadków polskich firm (opr. miękka)

  • ISBN 9788301180225 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Tymoteusz Doligalski 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 200 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Afryka Subsaharyjska - Cieślik Ewa, Czernichowski Konrad, Ndiaye Bara (opr. miękka)
od 69

2 oferty

Afryka Subsaharyjska - Cieślik Ewa, Czernichowski Konrad, Ndiaye Bara (opr. miękka)

  • ISBN 9788301208837 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Ewa Cieślik, Konrad Czernichowski, Ndiaye Bara 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 244 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa (opr. miękka)
od 77 95

2 oferty

kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa (opr. miękka)

  • ISBN 9788301188382 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Katarzyna Szczepańska-Woszczyna 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 274 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.