Menu
Zamknij

Budowanie związków z klientami na rynku business to business (opr. miękka)

Książki o biznesie i ekonomii

Opis

Przedsiębiorstwa nie ustają w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. Źródeł jej poszukują we wnętrzu organizacji, jak dodatkowo w otoczeniu. Aktualnie firma zdobywa na rynku pozycję lidera posiadając przewagę w kilku obszarach funkcjonowania. Okazuje się bowiem,firmy odnoszące sukces na rynku wyróżnia wiązka unikalnych wartości. Coraz rzadziej bywa tak, że o dominującej pozycji decyduje tylko jeden czynnik, np. Oryginalny produkt/usługa albo dostęp do kanałów dystrybucji albo również globalny charakter funkcjonowania producenta itd. Co więcej, na każdym rynku sukces determinuje odmienny zbiór czynników. Jednak w przypadku każdej firmy, bez względu na specyfikę sektorową, elementem kluczowym dla pozycji rynkowej marki są obsługiwani konsumenci. Klient jest ostatecznym weryfikatorem skuteczności i sprawności funkcjonowania przedsiębiorstwa. To opinie, postawy i zachowania klientów na rynku determinują pozycję przedsiębiorstwa. Na cykl decyzyjny klienta wpływa całościowa ocena funkcjonowania producenta na rynku m.in. W zakresie: oferty produktowej/usługowej, skuteczności obsługi, wydajności systemu komunikacji. Dla kształtowania pożądanej pozycji przedsiębiorstwa na rynku kluczowe jest więc poznanie determinant decyzji nabywczych konsumentów. Dlatego przedsiębiorstwa podejmują starania w celu zgromadzenia jak największej ilości informacji o klientach. Nad wyraz widoczne dla firmy są informacje dotyczące czynników wyboru oferty przez klienta. Informacje te gromadzone są poprzez markę w celu obsługiwania jak największej liczby zadowolonych konsumentów. Wyłącznie adekwatnie wysoki poziom satysfakcji ze współpracy prowadzi do podtrzymania kontaktów, ponawiania zakupów i na skutek czego lojalności odbiorcy wobec dostawcy. Stąd budowanie długofalowych i trwałych relacji z klientami jest szczególnym obszarem zainteresowania producenta.

Spis treści:

Wstęp

1. MARKETING RELACJI - PODSTAWY TEORETYCZNE
1.1. Morfologia relacji w ujęciu paradygmatu marketingu relacji
(Magdalena Kowalska-Musiał)
1.2. Perspektywy rozwoju koncepcji zarządzania związkami z klientem i jej ograniczenia (Maja Szymura-Tyc)
1.3. Relacje przedsiębiorstw z nabywcami instytucjonalnymi w świetle teorii gier (Andrzej Borczuch)
1.4. Innowacyjne struktury organizacyjne zorientowane na klienta (Sławomir Filkiewicz)
1.5. Alianse w rynkowej strategii rozwoju przedsiębiorstwa (Renata Oczkowska)
1.6. Formy organizacyjno-prawne struktur sieciowych przedsiębiorstw (Artur Kool-Olczak)
1.7. Kulturowe uwarunkowania tworzenia więzi z klientami rynkach międzynarodowych (Arnold Pabian)

2. WARTOŚĆ RELACJI Z KLIENTEM I JEJ POMIAR
2.1. Wartości nabywcy i bariery jej kształtowania(Marcin Awdziej)
2.2. Marketingowy pomiar wartości relacji z klientem (Mateusz Wiścicki, Krzysztof Błoński, Ewa Putek-Szeląg)

3. INSTRUMENTY BUDOWANIA RELACJI Z KLIENTAMI
3.1. Komunikacja jako kluczowy instrument budowania relacji (Anna Tarabasz)
3.2. Użycie komunikacji elektronicznej w marketingu relacji
(Wiesław M. Maziarz)
3.3. Konceptualizacja oddziaływania programu lojalnościowego na relacje pomiędzy przedsiębiorstwami (Grzegorz Leszczyński, Piotr Kwiatek)
3.4. Partnerstwo jako czynnik wzrostu efektywności kanałów dystrybucji (Anna Czubała)

4. BUDOWANIE RELACJI NA RYNKU B2B - CASE STUDIES
4.1. Wdrożenia systemów CRM w sektorze niedużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce - w poszukiwaniu cech wspólnych (Wiesław Bełz)
4.2. Czynniki formujące relacje: klient instytucjonalny - przedsiębiorstwo handlu hurtowego Cash and Carry (Dominika Woźny)
4.3. Uwarunkowania lojalności sponsorów instytucjonalnych wobec organizacji artystycznych na przykładzie New York Lincoln Center (Łukasz Wróblewski)
4.4. Budowanie sieci relacji na rynku tworzyw budowlanych w Polsce (Jarosław Seweryn)
4.5. Partnerstwo w sprzedaży jako instrument podnoszenia konkurencyjności firm w branży drzewnej (Sławomir Majchrowski)
4.6. Współpraca gmin szansą na ich rozwój (Agnieszka Smalec)

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Książki o biznesie i ekonomii, System realizacji strategii rozwoju województwa (opr. miękka)
od 35 49

2 oferty

System realizacji strategii rozwoju województwa (opr. miękka)

  • ISBN 9788375565645 
  • Oprawa miękka 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 198 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Przestępczość samochodowa w Polsce i na świecie oraz jej zwalczanie (opr. miękka)
od 47 49

2 oferty

Przestępczość samochodowa w Polsce i na świecie oraz jej zwalczanie (opr. miękka)

  • ISBN 9788375564082 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Potakowski Dariusz 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 360 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Jak samorządy lokalne mogą wspierać rozwój przedsiębiorczości? (opr. miękka)
od 30 99

2 oferty

Jak samorządy lokalne mogą wspierać rozwój przedsiębiorczości? (opr. miękka)

  • ISBN 9788375563900 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Małgorzata Anna Saar 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 178 
  • Rok wydania 2011 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Zagrożenia bezpieczeństwa dla systemów informatycznych e-administracj. (opr. miękka)
od 48 99

2 oferty

Zagrożenia bezpieczeństwa dla systemów informatycznych e-administracj. (opr. miękka)

  • ISBN 9788375567571 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Tomasz Muliński 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 317 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Bankowo-finansowa obsługa jednostek samorządu terytorialnego (opr. miękka)
od 41 99

2 oferty

Bankowo-finansowa obsługa jednostek samorządu terytorialnego (opr. miękka)

  • ISBN 9788375560633 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Filipiak Beata, Flejterski Stanisław 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 261 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Biogazownie rynek konkurencyjność analiza efektywności - NIEDZIOLKA DOROTA (opr. miękka)
od 34 99

2 oferty

Biogazownie rynek konkurencyjność analiza efektywności - NIEDZIOLKA DOROTA (opr. miękka)

  • ISBN 9788375567717 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dorota Red Niedziółka 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 137 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Praktyczne i teoretyczne problemy prawa finansowego wobec wyzwań XXI wieku (opr. miękka)
od 82 99

3 oferty

Praktyczne i teoretyczne problemy prawa finansowego wobec wyzwań XXI wieku (opr. miękka)

  • ISBN 9788375569605 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo CEDEWU 
  • Ilość stron 562 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Pomoc inwestycyjna dla przedsiębiorców w unii europejskiej (opr. miękka)
od 41 99

3 oferty

Pomoc inwestycyjna dla przedsiębiorców w unii europejskiej (opr. miękka)

  • ISBN 9788375562309 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Kubera Paulina 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 160 
  • Rok wydania 2010 
Porównaj
Książki o biznesie i ekonomii, Samorząd terytorialny w systemie administracji publicznej (opr. miękka)
od 47 49

2 oferty

Samorząd terytorialny w systemie administracji publicznej (opr. miękka)

  • ISBN 9788375569766 
  • Oprawa miękka 
  • Wydawnictwo CEDEWU 
  • Ilość stron 300 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.